15 مورد از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون داخلی که باید آن را بشناسید

مقدمه

اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون داخلی منزل می تواند باعث آشفتگی بصری شده و زیبایی ساختمان های شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. انتخاب بهترین سبک دکوراسیون در کنار چیدمان اصولی وسایل منزل یکی از اصول مهمی است که می تواند باعث زیباتر دیده شدن فضای خانه شما شود. متاسفانه برخی از افراد به دلیل عدم دانش کافی درباره طراحی اصولی فضای داخلی با چیدمان غیر اصولی وسایل، می توانند باعث کوچک تر دیده شدن فضای منزل خود شوند. برای این که بتوانید بسته به متراژ ساختمان خود بهترین سبک دکوراسیون را انتخاب کنید، به شما عزیزان توصیه می کنیم به بهترین شرکت های طراحی داخلی اصفهان مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنید. در این محتوا ما قصد داریم درباره اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون داخلی که با انجام آن می توانید باعث کوچک تر دیده شدن فضای داخلی منزل خود شوید به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی انواع اشتباهات رایج در طراحی داخلی منزل

اگر قصد بازسازی و یا تغییر دکوراسیون فضای داخلی منزل خود را دارید، ممکن است درباره نحوه انتخاب بهترین سبک طراحی اطلاعاتی نداشته باشیند. چیدمان نادرست وسایل منزل در کنار انتخاب نامناسب ترکیب رنگ برای فضای داخلی ساختمان، می تواند جذابیت فضای منزل شما را کاهش دهد. برای افزایش زیبایی بصری و بزرگتر دیده شدن فضای منزل خود به شما عزیزان توصیه می کنیم به شرکت های ارائه دهنده خدمات بازسازی ساختمان اصفهان مراجعه کرده و با درمیان گذاشتن ایده و خواسته های خود با کادر آن ها، بهترین سبک دکوراسیون را برای خانه خود انتخاب کنید.

معرفی انواع اشتباهات رایج در طراحی داخلی منزل

برای شروع طراحی داخلی شما عزیزان باید در قدم اول درباره اشتباهات رایجی که ممکن است در این زمینه با آن روبه رو شوید، اطلاعات خود را افزایش دهید. در ادامه انواع اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون داخلی شامل موارد:

  • استفاده از مبلمان غیر متناسب با فضا

استفاده از مبلمان با اندازه نامناسب یکی از اشتباهاتی است که توسط بسیاری از افراد ممکن است انتخاب شود. مبلمانی که بیش از حد بزرگ یا بیش از حد کوچک باشند، تناسب فضای منزل را بهم می زنند. معماری هر فضا دارای یک سبک خاص است، از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم بسته به سبک دکوراسیون اتاق نشیمن خود، بهترین مبلمان با سایز و ابعاد مناسب را انتخاب کنید.

  • انتخاب فرش کوچک برای اتاق پذیرایی

انتخاب فرش مناسب برای اتاق پذیرایی اهمیت زیادی دارد. شما عزیزان باید بسته به سایز مبلمان و نوع کفپوش منزل خود، سایز و مدل مناسب فرش را انتخاب کنید.

انتخاب فرش کوچک برای اتاق پذیرایی

  • نزدیک کردن وسایل به دیوار

قرار دادن وسایل نزدیک به دیوار می تواند دسترسی به وسایل را محدودتر کند، از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم وسایل منزل خود حتما کمی از دیوار فاصله دهید. از طرف دیگر با چسباندن انواع وسایل منزل از جمله مبلمان به دیوار، ممکن است به سطح دیوار آسیب وارد شود.

  • ایجاد یک تم ثابت در کل قسمت های خانه

 اگر همه فضاها دارای یک رنگ، الگو یا استایل خاص باشند، زیبایی فضای داخلی منزل تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد. هر تم و سبک دکوراسیونی که برای قسمت های مختلف ساختمان خود از جمله فضای حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، راهرو ورودی خانه، اتاق خواب، اتاق پذیرایی و تراس ساختمان بسته به نوع کاربری آن متفاوت می باشد. استفاده از یک تم و رنگ ثابت در تمامی قسمت های خانه می تواند چشم بیننده را خسته کرده و باعث بی روح شدن فضای داخلی منزل شود.

ایجاد یک تم ثابت در کل قسمت های خانه

  • انتخاب ترکیب رنگ نامناسب برای منزل

یکی از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون داخلی که توسط بسیاری از افراد انجام می شود، انتخاب نادرست ترکیب رنگ در فضای داخلی ساختمان می باشد. نوع رنگبندی که برای قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود باید با یکدیگر هماهنگ و در تعادل باشد. با توجه به میزان متراژ منزل خود ممکن است نیاز داشته باشیند تا از ترکیب رنگ مخصوصی استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : رنگ در طراحی داخلی

با توجه به تاثیرات روانی که هر یک از رنگ ها دارند، بسیار مهم است در زمان انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای فضای داخلی منزل، با توجه به اصول روانشناسی رنگ ها، آن را انتخاب کنید. برای مثال در اتاق خواب بهتر است به جای استفاده از رنگ های تیره، رنگ های ملایم را انتخاب کنید.

  • شلوغ کردن بیش از اندازه فضا

در طراحی داخلی خانه، توجه به ترتیب، سادگی و بهینه ‌سازی فضاها بسیار مهم است. شلوغ کردن بیش از اندازه فضا ممکن است منجر شود فضای داخلی منزل شما کوچک تر به نظر برسد.

شلوغ کردن بیش از اندازه فضا

  • استفاده بیش از اندازه کوسن

یکی از وسایلی که با کمک آن می توانید مبلمان خود را زیباتر کنید، استفاده از کوسن می باشد. بسیار مهم است نوع رنگبندی کوسن با نوع طرح و مدل مبلمان هماهنگ باشد. برخلاف باور غلط برخی از افراد استفاده بیش از اندازه کوسن، باعث زیباتر دیده شدن مبلمان شما نمی شود.

  • استفاده از سبک نورپردازی نامناسب

انتخاب بهترین سبک نورپردازی برای طراحی فضای منزل یکی از فاکتورهای مهم است که در زمان بازسازی ساختمان باید به آن توجه کنید. با انتخاب هوشمندانه بهترین سبک نورپردازی می توانید نقاط و زاویه های مختلفی را در فضا ایجاد کنید. با توجه به نوع کاربری هر قسمت از ساختمان، باید سبک نورپردازی را انتخاب کنید. نور می‌ تواند به رنگ‌ ها جلوه و زیبایی بیشتری ببخشد و جزئیات را بیشتر مشخص کند. برای تمامی فضاهای اتاق خواب، اتاق پذیرایی، حمام و غیره نمی توانید از یک سبک نورپردازی استفاده کنید.

  • نصب تابلو در ارتفاع های بالا

برای این که بتوان دید خوبی به تابلوهای نصب شده بر روی دیوار داشت، بهتر است آن ها را در ارتفاع های بسیار بالا نصب نکنید.

  • استفاده بیش از اندازه وسایل تزئینی

استفاده از وسایل تزئینی بیش از حد می تواند منجر به ایجاد احساس شلوغی در فضاها شود. به هیچ عنوان از وسایل تزئینی کوچک و بزرگ بیش از اندازه در فضای داخلی منزل خود استفاده نکنید.

استفاده بیش از اندازه وسایل تزئینی

  • قرار دادن تلویزیون در کنار پنجره

در مواردی که تلویزیون را در کنار و یا زیر پنجره قرار  دهید، به دلیل تداخل با نور خورشید و یا نور محیطی، ایجاد سایه و تغییر رنگ نتوانید تصویری باکیفیت را از تلویزیون های خود مشاهده کنید.

  • استفاده از مبل های تیره برای خانه هایی با سقف کوتاه

مبلمان تیره معمولا به دلیل جذابیت و شیک بودن در میان عموم مردم محبوب هستند، اما برای فضاهایی با ارتفاع سقف کم، بهتر است از مبل های تیره برای اتاق پذیرایی استفاده نشود. در واقع می توان گفت رنگ های تیره مبلمان باعث می شود تا ارتفاع خانه بیش از اندازه کوچک تر دیده شود.

  • استفاده بیش از اندازه گل و گیاهان

استفاده از تعداد زیادی گل و گیاه ممکن است باعث ایجاد حس شلوغی در فضا شود، این مسئله مخصوصا در فضاهای کوچک تأثیر زیادی دارد.

  • استفاده نکردن از آینه

آینه ‌ها نور را به داخل فضاها بازتاب می کنند و می ‌توانند نور طبیعی یا نور مصنوعی را در فضاها منعکس کنند، این امر باعث افزایش روشنایی در فضاها می ‌شود. از طرف دیگر می توان گفت آینه ها به عنوان یک عنصر تزئینی می تواند زیبایی محیط را چندین برابر کند.

  • استفاده از آباژور نامناسب

نوع مدل و سایز آباژور باید بسته به فضای محیط منزل خود انتخاب کنید.

استفاده از آباژور نامناسب

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم درباره اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون داخلی توضیح دهیم. برای انتخاب بهترین سبک دکوراسیون بهتر است در قدم اول بودجه خود را مشخص کنید تا متناسب با آن وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید. صرف نظر از میزان متراژ منزل شما بسیار مهم است با چیدمان اصولی وسایل خود، باعث بزرگتر و زیباتر دیده شدن فضای داخلی ساختمان خود شوید. اگر ایده ای برای طراحی فضای داخلی خانه دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.