تاثیر و نقش گیاهان در دکوراسیون داخلی

شاید به نظر می رسد که گیاهان چیزی نیستند که بدون آن ها تزئین فضای داخلی غیرممکن باشد. با این حال، این دکورهای گلدار است که یک خانه یا دفتر را به فضایی واقعا هماهنگ و راحت تبدیل می کند و راحتی و لذت بصری از وظایف اصلی طراح است. ارتباط با طبیعت باعث الهام بخشیدن، انرژی و خلق و خوی خوب می شود. بدون پرداختن به گیاه‌شناسی، از شما دعوت می‌کنیم که با طرحی نو بهترین شرکت طراحی دکوراسیون اصفهان و بازسازی خانه اصفهان همراه باشید تا «دوستان سبز» خود را بهتر بشناسید و نقش و تاثیر آن ها در دکوراسیون داخلی را بدانید.

گیاهان در خانه یک ابزار همه کاره هستند. آن ها بخشی جدایی ناپذیر از دکوراسیون هستند. گیاهان خانگی به طور فزاینده ای به عنوان راه حل هایی برای تزئین فضای داخلی عمل کردند. حتی در قدیم از گیاهان گلدانی به عنوان عنصر دکور استفاده می شد. امروزه عملکرد آن ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است و طاقچه های پنجره دیگر تنها زیستگاه گیاهان نیستند. زیرا تنوع رنگ در اشکال و اندازه های مختلف طراحی اتاق را با رعایت یک سبک خاص ممکن می سازد.

منطقه بندی گیاهان

وظیفه مدرن گیاهان داخلی تقسیم فضای زندگی به مناطق مختلف برای یک هدف خاص است. در عین حال، گزینه های زیادی برای چیدمان گیاهان وجود دارد: برای اتاق نشیمن یا سایر اتاق های جادار، گلدان هایی با گیاهان بلند مناسب هستند و برای اتاق های کوچک ، آویزهایی که به صورت بصری بالای سقف قرار می گیرند مناسب هستند. برای اتاق ناهار خوری، گل هایی با برگ های کوچک که عاشق دمای بالا هستند، استفاده می شود، گل هایی با ساقه مستقیم که سایه دوست دارند و اکسیژن آزاد می کنند، اما عطر شدید ندارند، در اتاق خواب ها توصیه می شود.

کاربرد گیاهان در دکوراسیون داخلی

موقعیت ‌هایی وجود دارد که برخی از ایده ‌های داخلی کاملاً صحیح نیستند و شما باید به دنبال راه‌ هایی برای رفع آن‌ها باشید، بدون این که دوباره کاری مجدد انجام شود. یک راه حل عالی استفاده از گیاهان خواهد بود. به عنوان مثال: مناطق خالی آپارتمان را می توان با یک گلدان تکمیل کرد.

نقش گیاهان در فضای داخلی:

  • سموم را از هوا خارج کنید
  • هوا را مرطوب کنید و آن را با اکسیژن اشباع کنید
  • دارای اثر آروماتراپی (برخی از انواع)
  • کاهش استرس و خستگی
  • ترویج خواب آرام
  • افزایش بهره وری و تمرکز

نحوه انتخاب و چیدمان زیبای گل های داخلی

گیاهان در فضای داخلی یک ساختمان مسکونی باید احساس راحتی کنند. هنگام انتخاب یک گیاه برای فضای زندگی، باید به خاطر داشت که حتی گونه هایی از یک خانواده در مناطق خاصی متفاوت به نظر می رسند. یافتن مکان مناسب برای گلدان تنها با چیدمان مجدد از اتاقی به اتاق دیگر امکان پذیر است تا زمانی که گزینه به دست آمده مناسب باشد. هم چنین با چیدمان مجدد گلدان ها می توانید فضای داخلی اتاق را به شدت تغییر دهید و رنگ ها و اشکال جدیدی به آن اضافه کنید.  باغبانی یک راه عالی برای کسانی است که هنوز آمادگی داشتن حیوان خانگی را ندارند.  از دکورهای گلدار حتی در حمام استفاده می شود. اول از همه، این واقعیت است که ما در یک محیط شهری زندگی می کنیم.

به طور خلاصه عواملی را که بر انتخاب و قرار دادن گل ها تأثیر می گذارند:

  • نور، دما و رطوبت
  • سبک و رنگ طراحی داخلی
  • حضور کودکان کوچک و حیوانات خانگی

نکاتی برای مراقبت از گیاهان در فضای داخلی آپارتمان

جنبه های کاملاً عملی نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. برخی از گونه های گیاهان با سرما سازگار هستند، برخی گرما را دوست دارند. اما نوسانات ناگهانی دما و نزدیکی به رادیاتورها به همه گیاهان آسیب می رساند. گل ها باید مرتباً مورد بازرسی قرار گیرند تا علائم بیماری و آفات به موقع شناسایی شوند. آبیاری به موقع تنها مظهر مراقبت نیست. هوای داخل خانه اغلب خشک است، به خصوص در تابستان و هنگامی که گرمایش در زمستان روشن است. گونه های رطوبت دوست از این رنج می برند.

نحوه قرار دادن گل در آپارتمان

هر اتاق اکوسیستم کوچک خودش است. برای انتخاب صحیح و قرار دادن گل ها در فضای داخلی آپارتمان این را در نظر بگیرید.

گل در فضای داخلی اتاق نشیمن

همیشه فضای پر جنب و جوش و جمعیت زیادی وجود دارد. گیاهانی را انتخاب کنید که هوا را اکسیژن می دهند و خاصیت ضد میکروبی دارند. پس از یک روز کاری، شما باید خستگی بصری را از بین ببرید و گل های ارکیده، آزالیا، سیکلامن به این امر کمک می کنند.

 

گل در فضای داخلی اتاق خواب

یک اتاق با گیاهان باید برای استراحت و آرامش مناسب باشد. گزینه ایده آل سانسوریا است که نه تنها در روز، بلکه در شب نیز اکسیژن تولید می کند.

نکات پایانی

بوی گل ها را دست کم نگیرید، گل های داخل گلدان در فضای داخلی خلق و خوی ایجاد می کنند، به رفع بی خوابی کمک می کنند و استرس را از بین می برند و یک جایگزین عالی برای پخش کننده عطر و خوشبو کننده هوا هستند. به عنوان مثال، رایحه یاس و اسطوخودوس داخلی به خوابی آرام کمک می کند.