اجرای سبک مدرن در منزل

اجرای سبک مدرن در منزل

برای اجرای سبک مدرن در منزل باید به چه مواردی توجه داشت

یکی از جذابیت‌های زندگی‌ امروزی، تجربه‌‌ی یک سبک زیبا و دکوراسیون جالب در محیط زندگی است. دکوراسیون به معنای مرتب کردن و آراستن است. وقتی سخن از دکوراسیون و سبک‌ها به میان می‌آید، منظور همان چیدمان و انتخاب درست و اصولی وسایل در قسمت‌های مختلف منزل می‌باشد. این امر به وسیله گروه طراحی دکوراسیون اصفهان به راحتی محقق می‌گردد، پس نگرانی از این بابت وجود ندارد.

از نظر بسیاری از افراد، اجرای سبک‌های متفاوت به خصوص سبک مدرن، کاری آسان و ساده است، در حالی که چنین نیست. نکات مهم و بسیار ارزنده‌ای در این زمینه وجود دارد که در صورت عدم رعایت، قطعا نتیجه‌ی مطلوبی نخواهید داشت. در این نوشته قصد داریم به بررسی اجرای سبک مدرن در منزل و نکات و مواردی که باید به آن توجه شود، بپردازیم.

اجرای سبک مدرن در منزل

سبک مدرن چیست

قبل از اینکه به ویژگی و نکات اجرایی سبک مدرن بپردازیم، بهتر است با خود سبک مدرن آشنا شویم. اصولاً این سبک چه نوع سبکی است؟ این سبک یکی از رایج‌ترین و البته محبوب‌ترین سبک دکوراسیون منازل به حساب می‌آید. این سبک برای خانه‌های کوچک و جدید امروزی بسیار مناسب و کارآمد می‌باشد. از نظر طراحی نما اصفهان هر چیزی که به تازگی به روز و مد شده را می‌توان در زمره سبک مدرن به حساب آورد. به نظر آنها این سبک به سلیقه و علایق شخصی، ساکنان منزل بستگی دارد که از هر وسیله یا طرحی که به تازگی مد شده بتوانند استفاده نمایند.

موارد مهم قابل اجرا در سبک مدرن

شاید از نظر شما چیدن و کنار هم قرار دادن چند وسیله کاربردی جدید در منزل ایجاد یک سبک مدرن کند. در حالی که به وجود آوردن این سبک چندان  آسان نیست. پس بهتر است از طراحان دکوراسیون اصفهان در این زمینه کمک بخواهید. این طراحان یکسری نکات را برای داشتن سبک مدرن در نظر گرفته‌اند، که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

به کارگیری رنگ‌های خنثی در منزل

سبک مدرن یک سبک بسیار ساده و بی دردسر است‌. استفاده از رنگ خنثی، این سادگی و بی آلایش بودن را به راحتی در معرض نمایش قرار می‌دهد. به عنوان مثال رو مبلی‌ها، رنگ دیوارها و بسیاری دیگر از وسایل منزل از رنگ‌های خنثی مانند سفید خاکستری و طوسی پیروی کنند. نکته دیگری که در به کارگیری رنگ‌ خنثی بسیار حائز اهمیت می‌باشد، این است که این رنگ‌ها ترکیبی از هم نباشند، بلکه به صورت تک رنگ به کار برده شوند. یعنی مبل‌ها همه یک رنگ باشند، دیوار هم تنها دارای یک رنگ باشد، تا بتواند خنثی بودن رنگ‌ها را بهتر نمایش دهد.

اجرای سبک مدرن در منزل

استفاده از مصالح طبیعی به جای مصالح مصنوعی

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید تعادل رنگ‌های خنثی حفظ شود، بهتر است از چوب‌های طبیعی، در دکوراسیون و پارکت‌های چوبی برای کف منزل استفاده نمایید. از نظر طراحان نمای اصفهان، به کارگیری از سرامیک‌های بسیار بزرگ هم گزینه ایده‌آلی است. البته این موارد ذکر شده همگی به سلیقه و علایق صاحب ‌منزل بستگی دارد.

به کارگیری پنجره‌های بزرگ در طراحی دکوراسیون مدرن اصفهان

از قدیم الایام تا به حال پنجره‌های بزرگ یکی از گزینه‌های تامین نور و روشنایی منزل بوده است. همین امر موجب شده که از آن به عنوان یک ویژگی و نکات مهم در سبک مدرن یاد گردد. زیرا پنجره‌های بزرگ خود بسیار مدرن و به روز می‌باشند.  وقتی وارد خانه می‌شوید و با این پنجره‌های بزرگ مواجه می‌گردید، بسیار زیبا و هیجان انگیز هستند. این پنجره‌ها در ویلاها، به خصوص آنهایی که مشرف به دریا هستند، بسیار کاربردی می‌باشند.

توجه به نورپردازی‌ها

یکی دیگر از آیتم‌هایی که در سبک مدرن بسیار حائز اهمیت می‌باشد، نورپردازی شیک و جدید است. نور پردازی جذاب، یک حس و حال جدید و به روز را در معرض نمایش قرار می‌دهد. بسیاری از لوازم روشنایی و لامپ‌ها، این دوره بسیار فرم و شکل ظاهری زیبایی دارند. اما باید عملکرد خوبی هم داشته باشند. یعنی هر چه از روشنی بیشتر و ترکیب رنگ بهتری برخوردار باشند، سبک‌مدرن بیشتر خودنمایی می‌کند.

منظم بودن وسایل و دوری از به هم ریختگی

سبک مدرن به هیچ عنوان شلوغی و در هم بودن را نمی‌پذیرد. حتی طراحان نمای اصفهان هم بر این باورند که شلوغی و در هم ریختگی فضای داخلی خانه، نما و ظاهر آن را آشفته نشان داده و موجب پریشانی فکر و استرس می‌گردد. بنابراین بهتر است، از وسایل ساده و منظم استفاده نمایید. یعنی هر کدام از وسایل را در جای مخصوص به خود بچینید، تا علاوه بر ظاهر زیبا، فضایی دلباز باز داشته باشید. به عنوان نمونه کتاب‌ها را پراکنده نکنید. بلکه هر کدام از آنها در قفسه یا محیطی خلوت قرار دهید.

اجرای سبک مدرن در منزل

استفاده از مبل‌های مدرن

اگر می‌خواهید اجرای سبک مدرن در منزلتان بیشتر خودنمایی کند،  بهتر است حتماً از مبل‌های مدرن و به روز بهره ببرید. شما می‌توانید مبل‌ها و صندلی‌های مدرن را علاوه بر اتاق پذیرایی و نشیمن در آشپزخانه هم قرار دهید. طراحان دکوراسیون اصفهان به شما پیشنهاد می‌دهند، که از مبل و صندلی‌هایی به رنگ‌های روشن استفاده کنید. همچنین قرار دادن میزهای لوکس در کنار صندلی‌های شیک و ساده، یک سبک مدرن و جذاب را به شما هدیه خواهد داد.

توجه به آشپزخانه

برای داشتن و اجرای سبک مدرن در منزل تنها وجود سالن‌های پذیرایی حائز اهمیت نمی‌باشد، بلکه بهتر است آشپزخانه‌ها هم سبک مدرن داشته باشند. برای داشتن این سبک باید حتماً آشپزخانه براق و صیقلی بوده و از لوازم براق و نمایشی زیبا هم در آن به کار رفته باشد. شما به راحتی با رعایت یکسری نکات می‌توانید، آشپزخانه مدرن و به روز داشته باشید. این نکات عبارتند از: استفاده از درب‌های بدون قاب برای کابینت، استفاده از کفپوش‌هایی از جنس چوب پنبه یا به کارگیری سرامیک‌های رنگی برای دیوارهای بین کابینت، که البته بهتر است سرامیک‌هایی از طرح‌های ساده انتخاب شوند.