کاربر آجر در طراحی داخلی ساختمان

امروزه ایجاد طرح مناسب برای ساختمان نیازمند خلاقیت ونوآوری است عناصر مختلفی وجود دارد که می تواند جلوه ی زیبایی به فضای داخلی بدهد که یکی از آنها استفاده از آجر در طراحی داخلی است. این دیوار بسیار قدرتمند است اما نیاز به مراقبت دارد.

برای مشاهده کاربرد آجر در طراحی نما بیرونی اینجا کلیک کنید.

ازاینها میتوان فضایی کلاسیک، مدرن، تلفیقی یامعاصر ایجاد کرد. تفاوت نمای آجری مدرن نسبت به کلاسیک حذف تزیینات دران است. در معماری داخلی به سبک مدرن همه چیز باید ساده انتخاب شود زیرا از مشخصه های معماری به سبک مدرن دوری از تزیینات می باشد. گاهی درطراحی انها ازشکستگی ها یا بهم ریختگی هایی استفاده می شود که هدف ازان جذاب ترکردن فضاست.

 

 

با گروه معماری طرح نو همراه باشید تا باهم به بررسی ویژگی های طراحی داخلی به سبک مدرن بپردازیم.
استفاده ازخطوط ساده
استفاده بهینه وحذف جزییات
بکارگیری رنگ های خنثی
استفاده کمتر ازبافت پیچیده
ترکیب بندی وتعادل نامتقارن
برای زیباتر جلوه کردن دیوار اجری میتوان یک لایه براق روی سطح ان کشید که برای راهروها و فضاهای ورودی مورد استفاده است و ازاجر دربرابر گرد و غبار و خاک محافظت میکند.
در فضاهای مرطوب مانند حمام وسرویس بهداشتی نمیتوان از اجر در سطح نما استفاده کرد زیرا اجر به دلیل جذب بالای اب استفاده از ان در مکانهایی که رطوبت زیادی باشد جایز نیست.


در اشپزخانه میتوان از نمای اجری در طراحی داخلی استفاده کرد ولی نه در قسمتهای سینک ظرفشویی و اجاق گاز. استفاده از اجر نما در طراحی داخلی فضای گرم و دلنشینی را به بیننده القا مینماید واجر که یکی از قدیمیترین مصالح در معماری ایرانی بوده و امروزه نیز با پیشرفت چشمگیر در زمینه اجر استقبال از این متریال بسیار نیز بیشتر  شده است.

برای اینکه روی سطح اجر را از ورود گرد و غبار و رطوبت و چربی طبخ غذا دراشپزخانه بپوشانیم باید سطح روی ان را با رزین و یا نانو پوشاند که فضای بهداشتی تری نیز داشته باشیم.استفاده از اجر در طراحی داخلی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است استفاده از اجر با رنگهای روشن برای اینکه فضایی روشن وبازتری داشته باشیم بکارمی رود ظاهر سفید دراتاق خواب بیشتر زیباست .

برای فضاهای بزرگ که یکنواخت نباشند برای تزیین نمای داخلی میتوان اثارهنری نصب کرد یا ازآیینه برای اینکه بازتاب دیوارروبرویی درایینه بیفتد که ازنظربصری دودیوار به هم مرتبط شوند، میتوان استفاده کرد.

برای مشاهده طراحی دکوراسیون خاص اینجا کلیک کنید.

یکی ازمعایب دیواراجری این است که شرایط نگهداری ان خاص تر است وان این است که در ضورت کثیف شدن باید یک لایه نازک از ان را به وسیله اجر و یا سمباده تراشید که به حالت قبل در اید زیرا به دلیل خلل و فرج زیاد درسطح ان شستشوی ان تقریبا غیر ممکن است.

یکی ازمزایای اجردر طراحی داخلی این است که صمیمیت بین فضابیشتر میشود و طی تحقیقاتی که بر روی 20خانواده انجام شده نشان داده که در خانه های که از اجردر طراحی داخلی منزل انها استفاده شده تمایل بیشتری به در منزل بودن دارند و فضای دلنشینتری را در محیط زندگی خود دارند.

درسال های اخیربیشترمردم ازاجرنسوز به علت استحکام ، سادگی وسبک بودن دراجرا،زیبایی که به طراحی داخلی میدهد، درنمای داخلی استفاده میکنند.

اجرنسوزرا میتوان درفضای ساختمان،منزل یامحل  کار بکاربرد وازانواع ان برای برجسته سازی استفاده کرد.

گاهی در طراحی داخلی انها از شکستگی ها یابهم ریختگی هایی انتخاب میشود که هدف ان جذاب کردن نمای داخلی است.

معماران بااستفاده از اجرطرح های خاص وزیبا خلق میکنند.فضایی که به سبک مدرن یاسنتی میتواند باشد.نکته قابل توجه این است که امروزه از اجر در طراحی داخلی های مدرن و سنتی از اجر استفاده میشود که این موضوع از پتانسیل طراحی بالای این متریال محبوب است.و اینکه طراح چگونه یک متریال را هم در فضای مدرن و هم در فضای سنتی  به صورت تخصصی استفاده نماید.

فضاهای مورداستفاده ازنمای داخلی اجری:

ورودی: برای حس دعوت کنندگی در طراحی داخلی از اجرمیتوان استفاده کرد.

نشیمن:برای تعریف یک فضا ویا تفکیک فضاها میتوان از انواع اجراستفاده کرد وبرای قسمت نشیمن و یا tvroom نیزبکار برد.

غذاخوری:درقوس هایی که غذاخوری ونشیمن راازهم جدامیکند.

 

اتاق خواب :برای حس گرماوصمیمیت درفضاایجاد میشود، دیواربرجسته میتواند باشد مثلادیوارپشت تخت