دستگیره های مخفی در کابینت آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سلایق هر شخص توجه میشود و هرکسی ایده و علایق خود را دارد. بعضی از افراد جزییات و شلوغی را بیشتر می پسندند که برای پاسخ به نیاز این گونه افراد سبک کلاسیک یکی از بهترین گزینه ها به شمار میرود. اما هرگاه صحبت از سادگی با جزییات و تزیینات کمتر میشود که در واقع سبک مینیمال میتواند آن چیزی که از یک چنین آشپزخانه و به طور کلی چنین فضایی انتظار میرود پاسخگو باشد.

داشتن يک دکوراسيون با حداقل استفاده از وسايل در محيط اطراف، دکوراسيون آشپزخانه را قبل و بعد از آشپزي هم مرتب نشان میدهد. حتی هنگام انتخاب تجهيزات آشپزخانه مي شود گزينه هايي را انتخاب کرد که آشپزخانه  را کمتر شلوغ نشان دهد.  به این منظور براي اينکه دکوراسيون آشپزخانه مدرن تر و مينيمال تر به نظر بياید راه هاي مختلفي وجود دارد که يکي ازآنها استفاده از دستگيره هاي مخفي براي کابينت های آشپزخانه است. وقتی صحبت از دستگیره می شود اولین چیزی که به ذهن همه می آید همان تصویر قدیمی است؛ یک میله خمیده و تا شده که با زاویه یا بدون زاویه است و برای باز کردن انواع درب استفاده می شود.

دستگيره ها در عین کاربردي بودنشان جزء  ضروريات محسوب نمیشوند. حتي کابينت هاي آشپزخانه هاي سنتي هم مي توانند بدون دستگيره باشند. اما تا زمانی که دستگيره هاي مخفي هستند تا آشپزخانه ما را مدرن تر و مرتب تر نشان دهند چرا نبايد از آنها استفاده کرد؟  دستگیره های مخفی یا پنهان دستگیره هایی هستند که در داخل کابینت آشپزخانه نصب می شود. ابزار به کار رفته در این دستگیره ها مکانیکی یا آهن ربایی است و این امکان را به مصرف کننده می دهد که با فشار درب کابینت آن را به راحتی باز کند. در واقع فنری که در این دستگیره به کار رفته است، درب را باز می کند. مهم ترین مزیت این دستگیره روی کابینت این است که هیچ ابزاری روی کابینت دیده نمی شود.

در کابينت با دستگيره هاي يکپارچه، يک شيب دروني روي درب کابينت وجود دارد. دستگيره اي در اين مدل وجود ندارد و دستگيره همان شيبي است که در قسمت دروني در ايجاد ميشود که در واقع جايي براي دست تعبیه شده تا با استفاده از آن درب کابينت را به سمت خود کشيد و باز کرد. اين شيبي که در اين طراحي روي در ايجاد ميشود، فضايي پنهاني و کاربردي روي درب کابينت يا کشو ايجاد مي کنه که هيچ شلوغي به آشپزخانه شما اضافه نمي کنه.

دستگيره هاي بيروني و مخفي

اين نوع دستگيره بهترين گزينه براي کابينت و کشوهاي پاييني است. در واقع وقتي که بايد از دستگيره استفاده کنيد و نمي خواهيد که در معرض دید باشد، اين دستگيره ها مورد استفاده قرار میگیرند. دستگيره هاي نقره اي در قسمت بالايي در متصل شده و تنها یک لبه ی نقره اي کوچک آن از بيرون ديده ميشود.  يکي از مدل هاي اين دستگيره که به لبه کابينت متصل ميشوند بسیار کوچک و مخفي طراحي شده. اما از همه ي این مدل ها میتوان به راحتي استفاده کرد و به راحتي به سمت بيرون کشيده ميشوند. و برخی از آنها مخفی تر هستند.

دستگيره پروفيلي

دستگيره هاي پروفيلي نوع ديگري از دستگيره هاي مخفي هستند که در قسمت جلويي کشو به صورت افقي يا عمودي استفاده مي شوند. اين دستگيره با ايجاد يک فضاي خالي بين کابينت ها امکان باز شدن آن ها را بدون دستگيره ايجاد مي کند و فاصله هاي خالي را با اين فلز پر مي کند.

برخی افراد فقط به این فکر می کنند با خرید این نوع کابینت آشپزخانه ی آن ها شکل و شمایل مدرن و شیک به خود می گیرد و در این بین به معایب آن توجهی ندارند.

آشپزخانه با کابینت دستگیره پنهان یکی از محبوب ترین سفارشاتی است که شرکت های کابینت سازی از مشتریان دریافت می کنند. ظاهر تمیز و بی عیب نقص این کابینت ها سبب شده تا آشپزخانه های زیادی مدرن و امروزی شوند.

مزایا :

کابینتی که از لحاظ سادگی و ظاهر مینیمالیست خود هیچگاه از مد نمی افتد

امنیت بیشتر

کم کردن شلوغی های فضای آشپزخانه

کارایی ساده تر نسبت به دستگیره های قدیمی

معایب :

مشکل تمیز کردن در گونه ی غیر مکانیکی

هزینه بیشتر به دلیل استفاده از یراق آلاتی که هنگام تولید استفاده میشود

کابینت دستگیره پنهان

اما چیزی که باید در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه خود به آن توجه کنید کارایی آن است. برای مثال اگر قصد دارید دستگاه ها یی مانند یخچال و ماشین ظرفشویی را در پشت درب کابینت قرار دهید باید به ابعاد آن ها در زمان طراحی کابینت توجه کنید. ابتدا وسایل ضروری که می خواهید در آشپزخانه جدید خود داشته باشید را انتخاب کنید، سپس مطمئن شوید که طراحی شما به گونه ای است که همه چیز را در خود جای می دهد. این نکته به خودی خود به می تواند بهترین نوع آشپزخانه با کابینت دستگیره پنهان را برای شما فراهم کند.

ویژگی هایی که یک دستگیره پنهان باید داشته باشد :

باز شدن آسان

سیستم باز و بسته شدن روان و بی صدا به کمک آرامبند

دسترسی آسان به دستگیره کابینت

ابعاد کوچک ، کارایی بالا

طول عمر بالا ، طراحی هماهنگ

پایداری حتی در ابعاد بزرگ

مناسب کابینت های با تاج بلند

فنرهای بسیار قوی

قابلیت توقف در موقعیت دلخواه

قابلیت نصب سیستم حرکت الکترونیکی

طراحی قطعات بدون اشغال فضای زیاد

طراحی قطعات بدون اشغال کردن فضای داخلی

آزادی عمل بالا

دسترسی راحت به فضای داخلی کابینت

گروه معماری طرح نو مفتخر است که توانسته بهترین، زیباترین سبک های طراحی داخلی ، باغ ویلا و بازسازی ساختمان را به نحو احسن به ارمغان آورد.