هنگام انتخاب پرده حمام چه مواردی را باید در نظر گرفت

هنگام انتخاب پرده حمام چه مواردی را باید در نظر گرفت

نحوه انتخاب پرده برای حمام

وقتی صحبت از طراحی داخلی اصفهان می شود ، توجه زیادی به اتاق نشیمن و اتاق خواب ، آشپزخانه و اتاق غذاخوری می شود.اما معمولا از حمام خود غافل می شویم ، در حالی که طراحی و زیبایی آن مهم است.حمام ها اغلب از نظر ایجاد فضایی با دوام بالا در برابر شرایط مرطوب چالش برانگیز هستند.با این حال ، یکی از آخرین ملاحظات بسیاری از افراد هنگام نصب حمام ، انتخاب پرده برای پنجره حمام است.پرده کاملاً مناسب حمام است ، اما هنگام انتخاب پرده مناسب چه باید بدانید؟

چرا پرده؟

پرده ها برای ایجاد حریم خصوصی و همچنین مدیریت نور ، گزینه ایده آلی برای سرویس بهداشتی هستند.هنگام انتخاب بهترین نوع پرده برای حمام ، انتخاب مواد شما در تعیین ظاهر و طول عمر پرده مهم خواهد بود.بیایید نگاهی به برخی از انواع مختلف پرده حمام و مزایا و معایب آنها و میزان مقاومت هر مورد در برابر آب و فراتر از آن بیندازیم.

راهنمای انتخاب پرده حمام

پرده های ونیزی

پرده های ونیزی در بحث زیبایی و کنترل نور انعطاف پذیری زیادی دارند.پرده های ونیزی آلومینیومی برای حمام ها مناسب هستند ، زیرا در برابر کپک مقاوم هستند و همچنین توانایی کنترل رطوبت را دارند.در حالی که پرده های چوبی ونیزی نیز وجود دارند ، این موارد به طور کلی برای سرویس های بهداشتی توصیه نمی شوند ، زیرا با قرار گرفتن در معرض رطوبت با گذشت زمان می توانند تاب خورده یا تورم پیدا کنند.

پرده غلتکی

یکی دیگر از گزینه های عالی برای پوشش پنجره حمام ، کرکره غلتکی است.پرده غلتکی علاوه بر حفظ حریم خصوصی و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ، زیبا است و با طیف گسترده ای از مواد و رنگ ها متناسب با هر طرح حمام ارائه میشود.پرده های رول یا غلتکی بر خلاف پرده های ونیزی ها و پرده های عمودی ، زیبایی مینیمالیستی بیشتری دارند.

برای تمیز کردن پرده غلتکی ، کافی است سطح را با جاروبرقی پاک کنید تا گرد و غبار از بین برود و سپس از برس نرم یا اسفنج آغشته به آب گرم و شوینده استفاده کنید.سپس آن را با آب تمیز بشویید و پرده را بگذارید تا کاملا خشک شود.

پرده های عمودی

پرده های عمودی انتخاب مناسبی برای پنجره های بزرگتر حمام هستند و می توانند حریم خصوصی بیشتری ایجاد کنند.با استفاده از پرده های عمودی کنترل نور و حریم خصوصی آسان است.پرده عمودی همچنین می تواند عایق اضافی در برابر سرما ایجاد کند ، به این معنی که حمام شما در زمستان زیبا و خوش آب و هوا خواهد بود.هنگام خرید کرکره عمودی برای سرویس بهداشتی و حمام ، حتماً به فروشگاه های پرده اطلاع دهید که به ماده ای ضد آب احتیاج دارید.

هرگز پرده های عمودی را خیس نکنید و از آب گرم برای تمیز کردن آنها استفاده نکنید.در حالی که می توانید پرده ها را درجا تمیز کنید ، گاهی اوقات قبل از تمیز کردن راحت تر می توانید پرده ها را جدا کنید.

رنگ

انتخاب پرده حمام

تحقیقات زیادی در مورد تأثیر رنگها و سایه های مختلف بر روحیه ما انجام شده است ، بنابراین استفاده از برخی از این دانش ها هنگام انتخاب پرده حمام ممکن است کمک کند تا وضعیت روحی شما بهتر شود.رنگ آبی با خاصیت آرام بخشی خود یک انتخاب واضح برای حمام است ، در حالی که قرمز یا زردهای قوی باعث افزایش انرژی و بهره وری می شوند.

عملی بودن

یکی از بارزترین خصوصیاتی که باید پرده سرویس بهداشتی داشته باشد ، قابلیت ضد آب ماندن است.پرده های پارچه ای که به طور منظم مرطوب می شوند ، ممکن است رشد کپک را تشویق کنند.پرده های uPVC یا مصنوعی بهترین ماده برای استفاده در این شرایط هستند ، زیرا از ضدآب ترین هستند ، اگرچه در صورت تهویه مناسب اتاق و باز شدن منظم پنجره ها ، برخی از پارچه ها خوب خواهند بود.

حریم خصوصی

نکته دیگر در مورد هر نوع پرده پنجره حمام این است که آیا حریم خصوصی کافی را ایجاد می کند یا نه.پرده های با رنگ تیره در اینجا یک راه حل ایده آل است ، زیرا کاملاً مات است و هیچ نوری از آن عبور نمی کند و همچنین ویژگی های عایق صوتی را برای کسانی که دوست دارند زیر دوش بخوانند فراهم می کند!

پرده های ونیزی تعادل بین حریم خصوصی و کنترل نور را ایجاد می کنند ، به این معنی که می توانید از عفت خود در برابر دنیای خارج محافظت کنید در حالی که هنوز اجازه می دهید هوای مرطوب و نور خورشید خارج و وارد شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع پرده های حمام یا درخواست مشاوره در مورد سبک مناسب حمام خود ، امروز با ما در شرکت معماری طرح نو در تماس باشید.