سبک بوهو در طراحی دکوراسیون داخلی

سبک بوهو در طراحی دکوراسیون داخلی

سبک بوهو در طراحی دکوراسیون داخلی :

شما وقتی وارد خانه ای میشوید چه چیزی توجه شما را جلب میکند؟ یا کدام سبک از طرح های دکوراسیون را می پسندید؟

سلایق انسان ها میتواند تعریف درستی از شخصیت آنها باشد؛ اینکه چه انسانی  با چه سبک زندگی هستند؟ درون گرا هستند یا برون گرا! فرد جدی و مرتبی هستند یا به دنبال زندگی بی قد و شرط اند و آزادی را ترجیح میدهند.

امروزه، افراد با توجه به سلایقی که دارند، زندگی خود را پیش میبرند ؛ در رشته مورد علاقه شان تحصیل می کنند ، لباسی را که دوست دارند می پوشند و یا حتی عاشق این هستند که هر روز غذای مورد علاقه شان را بخورند و این کار را هر روز تکرار کنند. طراحی دکوراسیون داخلی خانه هم جزو علایق و سلایق فردی محسوب میشود و افراد با توجه به سبکی که دوست دارند چیدمان خانه شان را انجام میدهند. در دنیای امروزی، نمای داخلی و خارجی ساختمان، اهمیت بسیار زیادی را در بین افراد پیدا کرده است.

بحثی که ما امروز به آن خواهیم پرداخت، دکوراسیون داخلی و سبک بوهو است. اولین چیزی که باید بفهمیم این است که اصلا دکوراسیون به چه معناست؟ دکوراسیون در لغت به معنای آراسته شدن یا مرتب شدن است. در نتیجه دکوراسیون داخلی هم یعنی آراسته کردن خانه.

دکوراسیون داخلی در کجا ها کاربرد دارد و آیا فقط محدود به خانه است ؟

شاید فکر کنید طراحی دکوراسیون فقط مختص خانه است و در بیرون از خانه استفاده نمیشود.‌ اما باید بگوییم که دکوراسیون داخلی در بیرون از خانه نیز مخاطبان زیادی پیدا کرده است از آن میتوان علاوه بر پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب ها و سرویس های بهداشتی، در دفاتر خدمات ، شرکت ها ‌و هتل ها و … هم استفاده کرد و جلوه زیبایی به آنها داد.

سبک های دکوراسیون داخلی :

قاعدتا هر مجموعه، زیر مجموعه ای نیز دارد؛ مانند شما که زیر مجموعه شهرتان هستید یا اینکه تمام کلاس هایی که زیر مجموعه مدرسه ای هستند. دکوراسیون داخلی هم  به چند بخش یا سبک تقسیم میشود که شامل موارد زیر می باشند:

  • سبک مدرن
  • سبک صنعتی
  • سبک مینیمال
  • سبک سنتی
  • سبک ترانزیشنال یا انتقالی
  • سبک فرانسوی
  • سبک روستیک
  • سبک ساحلی
  • سبک آرت دکو
  • سبک مدیترانه ای
  • سبک بوهو

و…..

سبک بوهو در طراحی دکوراسیون داخلی

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی یعنی چه؟

همون طور که پیش تر هم اشاره کردیم، افراد به دنبال علاقه هایشان میروند؛ یعنی فرد خاصی آن ها را مجاب به انتخاب چیزی نمی کند. علاقه مندان سبک بوهو، بیشتر کسانی هستند که به هنر علاقه مند اند و راحتی محیط را دوست دارن . این سبک، یعنی سبک بوهو سرشار از لطافت و هنر است که فرهنگ گذشته را با حال ترکیب میکند. سبک بوهو سبکی شاد و سرزنده است که می توانیم بگوییم که کاملا مخاطب را به وجد می آورد. در ایران نیز این سبک مخاطبان خاص خود را دارد؛ البته باید گفت که بوهو روز به روز افراد بیشتری را به خود جذب میکند . اگر شما فرد پر شور و ذوق و سرزنده ای هستید و به دنبال ترتیب و نظم خاصی در دکوراسیون منزلتان نیستید، ما سبک بوهو را به شما پیشنهاد میکنیم.

رنگ آمیزی در سبک بوهو:

چون سبک بوهو سبکی ذاتی و بر اساس علایق فردی است، پس انتخاب رنگ‌ هم ‌در آن کاملا اختیاری و از روی علاقه است. مخاطب برای رنگ‌آمیزی در سبک بوهو رنگی را به عنوان رنگ اصلی در نظر میگیرد که اغلب رنگ های گرم رنگ های اصلی محسوب میشوند و رنگ های سرد را نیز به عنوان رنگ های فرعی و به مقدار کمتری نسبت به رنگ های گرم استفاده میکند.

آلات تزئینی در سبک بوهو:

اشیا و اکسسوری هایی که در سبک بوهو استفاده میشود ، اغلب اشیا قدیمی هستند و به نوعی از اصالت فرد سخن میگویند. برای مثال استفاده کردن از جاجیم های سنتی و یا گلیم های کاملا دست بافت به عنوان وسیله تزئینی در سبک بوهو به کار می روند که نمایانگر علاقه افراد به فرهنگ و هنر قدیمی می باشد.

کلام آخر:

شاید تا الان با سبک های زیادی برای طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شده اید. سبک هایی که هر کدام از خصوصیات شگفت انگیز، خاص و متمایزی تشکیل شده اند. بعضی از این سبک ها،  گاهی می توانند احساس راحتی و صمیمیت را به شما منتقل کنند. احساسی که می تواند شما را به عمق خاطرات شیرین گذشته ببرد. یکی از این سبک ها، در حقیقت همان سبک بوهو است که از ویژگی های خارق العاده ای نیز، برخوردار می باشد. پس با وجود این مشخصه ها، پیشنهاد طراحی دکوراسیون اصفهان برای داشتن دکوراسیونی زیبا و دیدنی، تنها سبک بوهو است.