درختان مناسب برای مناطق گرم و خشک

یکی از مهمترین معضلات امروزه کشور ما مشکل کم آبی وبهتر است بگوییم رفع بحران آب یکی از مهمترین قدمهایی ست که باید برای از بین نرفتن کشاورزی ویا بهتر است بگویم از بین نرفتن باغداری و باغها انجام داد معرفی میوه های جدیدو مقاوم به کم آبی و خشکی و شوری نمود. امروزه به دلیل بیشتر شدن نیاز مردم به مکان یا محیطی جهت آرامش وتمایل به خرید و ساخت باغ و یا باغ ویلا و حتی باغچه ای کوچک باید شرایط محیطی و خاک و آب و هوای ان منطقه ای را بررسی نمود که توانست با مدیریت و برنامه ریزی دقیق از خسارات وهزینه های دوباره جلوگیری کرد. امروزه باید از گیاهان و درختان مقاوم دربرابر کم آبی و گرما مقاوم باشد استفاده کرد. باید بدانیم چه گیاهان و درختانی را در باغها و مناطقی که آب وهوای گرم و خشک دارند و یا اینکه زمین و اب شور دارند استفاده کرد.

برای طراحی باغ ویلا اصفهان اینجا کلیک کنید.
با گروه معماری طرح نو همراه باشید تا به بررسی چند گونه ی مختلف و جدید از گیاهانی که میتوانند حود را با کم آبی تطبیق دهند بپردازیم.

1.پیتایا.گلابی توت فرنگی یا میوه اژدها
Selenicereus megalanthus

 

 
این گیاه متعلق با خانواده کاکتوس دارای سیستم فتوسنتز سی ا ام هستند که بالاترین عملکرد استفاده از آب را دارد. پیتایا گیاهی مقاوم به خشکی و شوری است که مانند انگور گیاهی رونده است این گیاه بومی جنوب امریکا هست که شبیه به آناناس ولی کوچکتر از آن میباشد که پوسته ی  آن دارای تیغ های کاکتوس مانند است که پس از رسیدن میوه این تیغها میریزند. این گیاه تا دمای بالای 40درجه را تحمل میکند ولی به سرما حساس است وزن میوه های این گیاه بین 140تا550گرم میباشد. این گیاه گلهای ریز دارند که در شب باز میشوند و سپس با را روشن شدن هوا بسته میشوند. داخل این میوه شبیه کیوی میباشد ودارای دانه های سیاه رنگ و گوشت داخل ان ژله مانند است.

درختی که این میوه از آن بوجود می‌آید (پیتایا ) ۳۰ تا ۵۰ روز بعد از شکوفه دادن میوه می‌دهد و در اکثر اوقات  ۵ تا ۶ بار در سال میوه می‌دهد.

این میوه دارای پنج رنگ می باشد که بسیار آبدار هستند و هر رنگ طعم و مزه مخصوص به خود را دارد.  سیاه دانه ها دانه های درون این میوه هستند که می توان با کاتشت آن ها دوباره به میوه رسید.

از میوه این درخت مربا و شربت هم درست می‌کنند و شربت درست شده از این میوه دراگونیتی نام دارد. این میوه در صورت خراب شدن همانند موز و سایر میوه‌های گرمسیری ابتدا لکه‌های قهوه‌ای پیدا کرده و سپس سیاه می‌شود.
2.سیبی پرویی


نوعی کاکتوس است با ساقه های ستونی که گاهی تا 12مترمیرسد که قطر انها تا 20سانتی متر میرسد این گیاه دارای میوه های زرد و قرمز است که شبیه سیب میباشد وطعمی ترش و شیرین میباشد گوشت این میوه معطر است ساقه این گیاه به دلیل داشتن ترکیبات قندی میتواند مصارف دیگری داشته باشد این میوه دارای مزیت نگهداری بالا را دارد که امکان صادرات این میوه را افزایش میابد.

3.پرتقال میمون


بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری و جنوب افریقاست با طعمی شبیه زرد الو به عنوان غذای سنتی افریقاست چوب این درخت نیز کیفیت بالایی دارد و در نجاری نیز کاربرد دارد.این میوه دارای وزنی حدود350تا1300گرم میباشد.این میوه در طب سنتی نیز کاربرد دارد ودر درمان مار گزیدگی و التهابات پوستی وبیماریهای مقاربتی مورد استفاده است.

برای مطالعه سایر مقالات سایت اینجا کلیک کنید.

4.صدر هندی

 


به آلوی هندی یا سیب چینی هم معروف است باقابلیت تحمل دمای بالای 50درجه شرایط غرقابی شوری و خشکی است در هند بیش از 90 رقم از این محصول وجود دارد میوه های این درخت سرشار از ویتامین ث هستند چوب با کیفیت به رنگ قرمز دارد که مرغوب جهت نجاری است.

در این بخش به تعدادی از گونه های مختلف درختان میوه ی جدید که در شرایط کم ابی و گرم وخشکی می تواغن از آن ها استفاده کرد پرداختیم .گروه معماری طرح نو بهترین و قوی ترین گروه در ارائه ی خدمات باغ سازی، محوطه سازی و همچنین کلیه ی پروژه های معماری و ساختمانی در شهر اصفهان ودیگر شهرها می باشد.