کورین یا گرانیت؟شما کدام را انتخاب می کنید.

گروه معماری طرح نو معایب و مزایای کورین و گرانیت را به اختصار توضیح می دهد تا شما بتوانید انتخاب کاملتری از این دو متریال داشته باشد.

کورین نام آشنایی در صنعت ساختمان در سالهای اخیر می باشد.کورین نامی است که کمپانی دوپونت برای یکی از تولیدی های پیشتاز خود که به عنوان متریالی زیبا و مستحکم برای پوشش صفحات کابینت ها و کانتر ها کاربرد دارد را انتخاب نموده است. این نوع صفحه ها از 33 درصد رزین و 66 درصد مواد معدنی ساخته می شود.این محصول برای اولین با توسط همین کمپانی در سال 1967 تولید شده و در حال حاظر شرکت های متعددی نسبت به تولید آن فعالیت خود را انجام می دهند. و اما در مقابل، گرانیت یک سنگ طبیعی است که مستقیما از زمین استخراج می شود و به صورت اسلب برش خورده و ساب می خورد و پس از پولیش قابل استفاده می باشد.

 

در این قسمت گروه معماری طرح نو قصد دارد تا تفاوت قیمت هر دو متریال رل بری شما باز گو کند.

کانتری که از کورین و یا اسلب گرانیت ساخته می شود برای هر فوت متر مربع 40 تا 65 دلار می باشد و این قیمت بابت اسلب گرانیت می باشد و نه سرامیک گرانیت. و این در حالیست که شما برای استفاده از سرامیک گرانیت هزینه ی بسیار کمتری را می توانید پرداخت نمایید که صرفه جویی اقتصادی زیادی را برای شما به دنبال دارد ولی تنها عیب مهم در استفاده از سرامیک گرانیت درزهای بین آن می باشد.

تفاوت های ظاهری

دید شما نسبت به کودین و گرانیت این است که آیا شما ظاهر و رنگ بندی طبیعی گرانیت را می پسندید و یا طرح غیر طبیعی کورین را. که این امر بسیار سلیقه ای می باشد و کورین یک سطح و دید مات از پلاستیک را به بیننده القا می کند ولی این امر در مقایسه با گرانیت کاملا متفاوت بوده است.

آیا دوام کورین بیشتر است یا گرانیت؟

گرانیت در طی استفاده پس از چند سال به جهت اینکه کیفیت ظاهری اولیه ی خود را داشته باشد نیاز به ساب و پولیش دارد ولی کورین خیر.کورین در مقابل وسایل تیز مانند چاقو و ابزارهایی از این قبیل آسیب پذیر بوده که البته قابل ترمیم نیز می باشد. و اما در خصوص اسید هایی مانند آبلیمو و سرکه دچار خوردگی می شود ولی کورین چنین آسیب پذیری را ندارد ولی در مقابل حرارت این گرانیت است که بدون مشکل ظاهر می شود و مقاوت بیشتری دارد.

نصب و اجرا

هر دو متریال گرانیت و کورین باید توسط متخصصین نصب گردد.و این در حالیست که کار با کورین ساده تر بوده و انعطاف پذیرتر می باشد و به علت وزن سبکتر سهولت اجرا در این نوع متریال بیشتر خواهد بود.