کابینت های روکش چوب در طراحی داخلی

 کابینت آشپزخانه روکش چوب

طراحی کابینت آشپزخانه از مهمترین ارکان دکوراسیون داخلی محسوب میشود و به زیبایی آشپزخانه کمک بسزایی میکند.

کابینت های روکش چوبی به دو دسته تقسیم میشوند:

1-کابینت روکش چوبی طبیعی

2-کابینت روکش چوبی مصنوعی

 

کابینت روکش چوب دارای طرحی زیبا، شیک و ارزان تر از کابینت های تمام چوب است و احساس زیبایی کابینت های چوبی را با قیمتی بسیار کمتر ارائه میدهد. برای ساخت این نوع کابینت قسمتهایی  که قابل دید هستند ، از ورق های ام دی اف با روکش چوب ساخته می شود که قیمت بالایی هم دارند، اما نسبت به کابینت تمام چوب ارزان تر است.  اسکلت این نوع کابینت از جنس ام دی اف است ا قیمت به صرفه شود.

از رو کش های طبیعی و پر طرفدار که در این طرح از کابینت استفاده میشود،  روکش بلوط و ملچ را میتوان نام برد. بخش عمده ای  از هزینه اضافه این نوع کابینت  به اجرای رنگ پلی استر که پس از اتمام ساخت کابینت انجام می شود، مربوط می شود.

کابینت آشپزخانه روکش چوب انواع مختلفی دارند و بسته به سلیقه یا نوع کاربرد می توان از روکش های با چوب طبیعی و یا روکش های با چوب مصنوعی استفاده کرد. چوب های طبیعی که در این نوع از کابینت استفاه میشود؛ چوب بلوط، سرو، گردو، افرا، راش و.. می باشد از جمله روکش های مصنوعی نیز می توان به نوع پی وی سی، ملامینه، هایگلاس، ام دی اف، آکریلیک، لترون اشاره کرد.

رنگ های اکریلیک و لاتکس را میتوان با آب رقیق کرد و برای پروژه های ام دی اف مناسب هستند. برای کابینت های روکش چوبی هم از شاپان که یک رنگ جامد است استفاده میشود که رنگ های تیره ای دارند و ان را در بنزین حل میکنند و مخلوط میکنند تا رنگ به صورت محلول درآید. سپس با قلمو روی سطح چوب کشیده میشود. اگر بیش از حد روی سطح روکش کشیده شود، ممکن است خیلی تیره شود و زیبایی خود را از دست بدهد.

 

 

قیمت کابینت آشپزخانه روکش چوب

قیمت کابینت آشپزخانه روکش چوب بر اساس نوع روکش، کیفیت مواد سازنده؛ متراژ، ابعاد و مواردی از این قبیل محاسبه میشود. روکش های چوبی گران تر و روکش های مصنوعی ارزان تر می باشند. این نوع از کابینت ها از کابینت های تمام چوب ارزان ترند و نسبت به کابینت های ام دی اف، هایگلاس و …. قیمت بالاتری دارند.

 

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه روکش چوب طبیعی

مزایا

فضای خانه را گرم و صمیمی می سازد.

پوشش دهی بالایی در فضای کلی آشپزخانه ها دارند.

انعطاف پذیر است و می توان طرح های کلاسیک را برروی آن اجرا کرد.

معایب

مقاومت پایینی در برابر رطوبت و حرارت دارند ولی با استفاده از موار مخصوص میتوان آن ها را در برابر صدمات احتمالی مقاوم کرد.

نباید به آنها ضربه وارد نمود.

پر نمودن پیش از حد قفسه ها موجب دفرمه شدن و در اصطلاح شکم دادن کابینت می گردد.

می تواند مورد هجوم حشرات قرار بگیرد، از این رو در دوره های مشخص باید واکس خورده شوند.

شستشوی آن سخت و دشوار می باشد.

. در برابر مواد شیمیایی، رطوبت و ضربه آسیب پذیر هستند