طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

چند ترفند برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

 مقدمه

آشپزخانه‌ ها مهم‌ ترین بخش در هر خانه و ساختمان به شمار می‌ آیند. حال اگر این فضا کوچک باشد، سبب ایجاد حس تاریکی و خفقان در افراد خانواده می ‌شود. بنابراین همیشه به دنبال یک راهکار برای بزرگتر نشان دادن این فضا خواهیم بود، تا از این طریق بتوانیم سبب ایجاد حس خوب در فضای خانه شویم. من در این مقاله به شما چند ترفند برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه ‌هایی که دارای ابعاد کوچک هستند، آموزش خواهم داد. بنابراین اگر شما نیز چنین دغدغه ای دارید، برای یافتن راهکار مناسب تا پایان مقاله همراه من باشید.

برای طراحی دکوراسیون در اصفهان می ‌توانید به گروه معماری طرح نو مراجعه کنید. این مجموعه قادر است با به کارگیری جدیدترین متدهای طراحی، دکوراسیون آشپزخانه های کوچک شما را به بهترین شکل ممکن طراحی کند. شما عزیزان می توانید برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک، ایده ها و طرح مد نظر خود را به کادر این مجموعه ارائه دهید تا با توجه به آن طرح نهایی برای آشپزخانه های شما پیاده سازی شود.

چند ترفند برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

یکی از راهکارهایی که برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک به شما کمک می ‌کند، به کار بردن رنگ ‌های روشن و شاد است. در ادامه در مورد این ترفند برای شما بیشتر توضیح خواهم داد.

  • رنگ های روشن:

همان طور که می ‌دانید کمترین هزینه برای ایجاد یک تغییر استفاده از رنگ می ‌باشد. با توجه به این که رنگ‌ های روشن فضا را بزرگ تر جلوه می ‌دهند، بهتر است که از رنگ‌ هایی مثل: سفید، سبز، آبی، زرد برای رنگ آمیزی دیوارهای آشپزخانه و سقف آن استفاده نمایید.

این رنگ ‌ها علاوه بر شاد بودنشان نمادی از طبیعت هستند و شما می‌ توانید روی آن ها نیز طرح‌ هایی مانند: گل‌ های ریز هم بکشید و زیبایی آن را دو چندان کنید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

  • نصب آینه های دیواری:

امروزه در هر اتاق یک آینه قدی برای بزرگ نشان دادن فضای مورد نظر استفاده می ‌کنند. شما می‌ توانید این ترفند را نیز برای آشپزخانه های کوچک هم به کار ببرید، چرا که با نصب آینه ‌های دیواری و بزرگ باعث منعکس شدن تصاویر داخل آینه و در نتیجه دل بازتر نشان داده شدن فضای آشپزخانه خواهید شد.

  • سینک ظرفشویی تک قلو:

سینک ‌های دوقلو فضای بیشتری را در آشپزخانه اشغال می ‌کنند. به همین دلیل اگر آشپزخانه شما کوچک است از سینک ‌های تک قلو و با عمق زیاد که برای قرار دادن ظرف ‌ها جا دار هم باشند، استفاده کنید.

گروه معماری طرح نو با استفاده از معماران و متخصصین در زمینه ی بازسازی ساختمان در اصفهان، با توجه به سلیقه شما می ‌توانند الگو های زیبایی را طراحی کرده و به اجرا در آورند. کادر این مجموعه در زمان طراحی ساختمان ها از حداکثر فضا استفاده می کنند، این امر باعث می شود تا چیدمان وسایل در آشپزخانه و سایر قسمت های دیگر ساختمان به گونه ای باشد که شما فضای بیشتری را در ساختمان های خود داشته باشید.

  • نور پردازی مناسب:

در هر فضایی اگر نورپردازی درست انجام شده باشد، می ‌تواند به دل بازتر نشان دادن فضا کمک کند. اگر بتوانید یک نورگیر یا یک پنجره شیشه‌ ای به آشپزخانه خود اضافه کنید، خیلی بهتر از نصب لامپ ‌های اضافه می ‌باشد. علاوه بر آن شما می ‌توانید در قسمت های زیر یا روی کابینت‌ ها از لامپ‌ های ریسه ای استفاده کنید، تا فضا را روشن تر کنید.

  • استفاده از وسایل یکپارچه:

اگر تمامی وسایلی که در آشپزخانه استفاده می ‌کنید، دارای رنگی شبیه به هم باشند. به گونه‌ ای که هر کس وارد آشپزخانه می ‌شود فرق کابینت را از یخچال نتوانید تشخیص دهید، فضای مورد نظر هم زیباتر و هم بزرگ تر نشان داده خواهد شد.

استفاده از وسایل یکپارچه در آشپزخانه های کوچک

  • قرار دادن وسایل داخل کابینت:

برای این که آشپزخانه شما بزرگ تر به نظر بیاید، بهتر است که هیچ وسیله ‌ای مانند: ست چاقو و غیره را روی کابینت ‌ها قرار ندهید. بلکه آن ها را در داخل کابینت بگذارید، تا به بزرگی فضا کمک کنید. اگر دوست دارید که این وسایل را به نمایش بگذارید، بهتر آن است که از درب‌ های شیشه ‌ای برای کابینت ‌های خود استفاده نمایید.

  • استفاده از صندلی های کوچک:

استفاده از صندلی ‌هایی که در پشت اپن قرار می ‌گیرند و در واقع بدون پشتی هستند، فضای زیادی را اشغال نمی ‌کنند و برای آشپزخانه ‌های کوچک گزینه ی مناسبی می ‌باشند. اگر از وسایل ظریف و باریک که سبک وزن هم هستند، در آشپزخانه استفاده کنید، باعث دل بازتر نشان دادن کف آن خواهید شد.

  • نصب کابینت‌ های جا دار:

برای آشپزخانه های کوچک از کابینت‌ هایی که دارای ابعادی کشیده و طویل هستند، استفاده نمایید. چرا که سبب بلند تر نشان داده شدن فضای بین سقف و کف آشپزخانه خواهند شد. علاوه بر آن به خاطر طویل بودن این نوع کابینت ‌ها جای زیادی هم برای قرار دادن وسایل مورد نظرتان دارند و نصب آن ها نیز باعث جلوگیری از به هم ریختگی‌ ها در آشپزخانه ‌هایی با ابعاد کوچک می ‌گردد.

استفاده از کابینت مناسب در آشپزخانه کوچک

  • استفاده از وسایلی با انعکاس نور بالا:

یکی دیگر از ترفندهایی که می ‌توانید برای دل بازتر نشان دادن فضای آشپزخانه استفاده نمایید، به کار بردن وسایلی است که دارای سطحی براق هستند و نور را می‌ توانند به خوبی منعکس کنند، زیرا با انعکاس نور فضا بزرگ تر به نظر خواهد رسید. بنابراین در آشپزخانه ی خود بهتر است از کاشی و سرامیک‌ و کابینت هایی با رنگ‌ های براق و روشن استفاده کنید.

  • حذف کردن دیوار های اضافی:

تا جایی که امکان دارد، سعی کنید دیوارهای جدا کننده یا اپن را تخریب نمایید، تا فضای آشپزخانه یک دست و دل باز تر به نظر برسد. جهت بازسازی خانه در اصفهان، می‌ توانید از مجموعه ی با تجربه ی طرح نو کمک بگیرید.

  • چیدمان صحیح وسایل:

هر چقدر شما بتوانید فضای آشپزخانه را خلوت تر جلوه دهید، دل باز تر نشان داده خواهد شد. به همین خاطر سعی کنید هیچ وسیله اضافی را خارج از کابینت ها قرار ندهید و میز و صندلی ‌ها را نیز مرتب و در یک قسمت از آشپزخانه بچینید.

سخن آخر:

من در این محتوا تلاش کردم، راهکار هایی را برای شما ذکر کنم که از طریق آن ها بتوانید فضای کوچک آشپزخانه ی خود را بزرگ تر و دل باز تر جلوه دهید، تا از ایجاد حس بد و خفگی در خود و افرادی که وارد آشپز خانه ی شما می شوند، جلوگیری نمایید. بنابراین با خواندن این مقاله هر ترفندی که برای شما راحت تر و کم هزینه تر است را بر حسب بودجه و سلیقه ای که دارید، می توانید به کار ببرید.