طراحی دکوراسیون مغازه به سبک کلاسیک

طراحی دکوراسیون مغازه به سبک کلاسیک

طراحی دکوراسیون مغازه به سبک کلاسیک

یکی از نکات مهمی که فروشندگان واحدهای تجاری باید با آن دقت کنند، طراحی دکوراسیون مغازه به سبک کلاسیک یا مدرن می باشد. شاید شما کسب و کارتان را تازه راه انداخته باشید و به این نکته توجه نکنید. این اشتباه بسیار بزرگی است که مانع رونق کاری شما می شود. اگرچه طراحی دکوراسیون داخلی مغازه هزینه های هنگفتی دارد اما ضامن موفقیت در کار شما می باشد. مشتریان و بازدیدکنندگان در نگاه اول به ویترین و طراحی دکوراسیون داخل مغازه توجه می کنند و بعد از آن اگر مجذوب ویترین مغازه شما شدند تصمیم می گیرند برای بازدید بیشتر وارد مغازه شوند و به اجناس داخل مغازه نگاهی بیاندازند. اگر شما زمانی را به طراحی ویترین و چیدمان اجناس داخل مغازه ی خود اختصاص نداده باشید، باعث می شود که بازدید از کارتان کم ترشود و در واقع تمام زحمت های شما به باد برود .

روش های مختلفی برای طراحی دکوراسیون مغازه وجود دارند که از پر طرفدارترین این شیوه ها سبک کلاسیک را می توان نام برد. البته اگر ساختمان شما مدرن باشد این سبک برای طراحی دکوراسیون داخلی شما مناسب نمی باشد و باید بین نمای بیرونی ساختمان و طراحی داخلی آن همیشه یک هماهنگی و تناسب وجود داشته باشد.

به شما پیشنهاد می کنم، برای  پروژه هایی مانند بازسازی ساختمان در اصفهان ، طراحی دکور مغازه و طراح باغ ویلا های اصفهان به گروه معماری طرح نو مراجعه کنید. در این مقاله قصد دارم شما را با طراحی دکوراسیون مغازه به سبک کلاسیک بیشتر آشنا کنم، پس در ادامه ی این مقاله ی جذاب با من همراه باشید.

تزیینات مناسب با سبک  کلاسیک:

در شیوه طراحی کلاسیک برای تزیین دیوار ها از پنل های چوبی و یا کاغذ دیواری های مرغوب استفاده می کنند، گچبری دیوارها دقیق و با ظرافت انجام می شوند و کاغذ دیواری هایی که استفاده می کنند باید دارای طرح های کلاسیک باشند.

طراحی نمای داخلی مغازه:

همان طور که قبلا اشاره کردم، دکوراسیون داخلی مغازه نقش مهمی در رواج یافتن کسب و کار شما  دارد. پس برای طراحی نمای داخلی مغازه تان وقت بگذارید. در واقع ویترین مغازه ی شما معرف اجناس داخل آن می باشد. در صورتی که این معرف به خوبی طراحی شده باشد و بتواند باعث جذب مشتری شود ارتباط خوبی بین مشتریان و فروشگاه شما برقرار می گردد. و اگر این طرح ضعیف باشد مشتری را از خرید منصرف می کند. طراحی دکوری که برای واحدهای تجاری انجام می دهید علاوه بر جذابیتی که باید داشته باشند، باید به گونه‌ای طراحی شده باشند که باعث آسودگی مشتری در انتخاب اجناس شوند.

طراحی دکور مغازه

شما می توانید برای این که از هزینه های اضافی جلوگیری کنید از نورپردازی برای دکورتان استفاده کنیدکه هم جذاب باشد و هم باعث جذب مشتری شود. طراحی دکوراسیون داخلی مغازه به حدی اهمیت دارد که، شما حتی باید وقتی را صرف بازسازی و یا نوسازی مغازه تان بکنید و با بروزرسانی کردن دکور مغازه تان به کسب و کار خود رونق دهید. یکی  از نکاتی که باید به آن توجه کنید، اجرای طرح متناسب با اجناس فروشگاه می باشد که درادامه راجع به آن بیشتر توضیح خواهم داد.

طراحی کلاسیک متناسب با اجناس:

در صورتی شما می‌توانید برای مغازه خود طراحی کلاسیک انجام دهید که فعالیتتان با اجناس کلاسیک باشد. چنانچه فروشگاه شما در رابطه با فروش اجناس مدرن فعالیت دارد، اجرای طراحی کلاسیک برای دکوراسیون مغازه تان انتخاب نامناسبی می باشد و به همین خاطر شما باید به اجناس عرضه کننده ی فروشگاه برای انتخاب سبک طراحی داخلی توجه داشته باشید و از طراحی سبک های ناهماهنگ خودداری کنید.

نظم در اجرای سبک کلاسیک:

بی نظمی و آشفتگی هیچ رابطه ای با سبک کلاسیک ندارند. در سبک کلاسیک نمی توان با بی توجهی به اصول چیدمان را انجام داد، بلکه همه چیز باید با نظم و رعایت تقارن سر جای خود چیده شوند. این تقارن نظم را به وجود می‌آورد . به عبارت دیگر از جمله شرایطی که باید در این سبک اجرا شود، حفظ تعادل می باشد.

به نظر شما در سبک کلاسیک از چه المان هایی برای دکور بهتر است استفاده کنیم؟! در ادامه ی این مقاله با من همراه باشید، تا شما را با این المان ها بیشترآشنا کنم.

المان های مورد استفاده در طراحی کلاسیک مغازه:

المان هایی که در طراحی کلاسیک مغازه ها استفاده می کنند به گونه ای هستند که باعث ایجاد خاطراتی از دوران قدیم در ذهن مشتریان می شوند. بهترین ایده برای سبک کلاسیک استفاده از وسایل قدیمی و نوستالژیک می باشد که نشان دهنده ی تجارت در زمان گذشته اس، و باعث ایجاد احساس خوشایند در مشتریان می شود.

به عنوان مثال؛ اگرچه امروزه از وسایلی همانند چرتکه دیگر استفاده نمی کنند اما شما می‌توانید از آن برای طراحی دکوراسیون کلاسیک مغازه استفاده کنید تا روح بازدید کننده و مشتری را به گذشته پیوند دهید.

نوع چیدمان در سبک کلاسیک به اجناس و کالاهایی که فروشگاه ها عرضه می‌کنند بستگی دارد که با هم متفاوت هستند. به عنوان مثال؛ چیدمان یک فروشگاه ساعت با چیدمان یک فروشگاه با وسایل دکوری لوکس متفاوت می باشند.

شما باید بین اجناس و قفسه های فروشگاه تان تناسب برقرار کنید تا مشتری دید کافی برای بازدید از اجناس و خریداری آن ها داشته باشد. در ادامه شما را با رنگ های کلاسیک در دکوراسیون داخلی آشنا خواهم کرد.

طراحی ویترین

طراحی ویترین

رنگ های مورد استفاده در سبک کلاسیک:

رنگ هایی که در سبک کلاسیک به کار می روند، رنگ های شکیل و تجمل گرایانه ای می باشند. اکثرا از رنگ های گرم در این سبک استفاده می کنند که از رنگ های ملایم آن استقبال بیشتری شده است. رنگ های کرمی، شیری، نقره ای، طلایی، قهوه ای، خاکستری، زیتونی، برنزی، سفید، صدفی و ارغوانی از جمله رنگ های سبک کلاسیک می باشند.

نتیجه گیری:

با توجه به نکاتی که در اجرای سبک کلاسیک گفته شد، این سبک برای هر نوع فروشگاهی مناسب نمی باشد و حتما باید قبل از اجرای این سبک، حال و هوای فروشگاه تان را مد نظرداشته باشید. به عنوان مثال اگر فروشگاه کفش و برند اسپرت دارید اجرای طرح کلاسیک برای ویترین مغازه جالب نمی باشد، اما اگر فروشگاه لباس شب دارید از عناصر کلاسیک می توانید برای ویترین مغازه خود استفاده کنید.

سپاس که تا پایان این مقاله با من همراه بودید ،امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.