ضوابط و مراحل طراحی نما

طراحی نما یکی از مهمترین عوامل در طراحی یک ساختمان به حساب می آید و نیازمند نیروی متخصص خود می باشد چرا که طرحی که برای ساختمان شما طراحی می شود می بایست در مرحله ی اول اجرایی باشد. منظور از اجرایی بودن طرح این است که طرح توسط شخص یا گروهی غیر متخصص طراحی شود که در موقع اجرای طرح به مشکلات زیادی برخورد کنید که کلیت طرح را تحت تاثیر قرار دهد که در نهایت  پس از اجرای کار شما متوجه خواهید شد که طرح با اجرا متفاوت است که عدم رضایت شما را در پی خواهد داشت و اینکه شما کلیه ی مصالح را تهیه کرده اید و هزینه ی دستمزد اجرا را نیز پرداخت نموده اید ولی به طرح دلخواه و مورد پسند شما نرسیده اید که این امر خود باعث عدم رضایت شما از کارها می شود.

بهترین کار این است که طراحی دکوراسیون داخلی منزل اصفهان خود را به متخصصین مربوطه و موکدا مهندسین معمار بسپارید تا با هزینه ای اندک از خسارت های جدی تر جلوگیری کنید.

ضوابط طراحی نو

طراحی نما اصفهان با توجه به محل پروژه می بایست متناسب با محیط و ضوابط شهرداری آن منطقه باشد.به طور مثال میزان مصرف آجر، شیشه ، سنگ و چوب طبق درصد های تعیین شده باشد.در غیر این صورت و طراحی توسط گروه های غیر متخصص و دفاتری که مجوز ها و پروانه کسب های لازم از اداره راه و شهرسازی را ندارند و همچنین از ضوابط شهرداری ها بی اطلاع هستند باعث دوباره کاری و هزینه های اضافه خواهد شد و در پایان کار نیز ممکن است به پرداخت جریمه از طرف شما به شهرداری ختم شود.

نمای ساختمان شما هر کاربری که داشته باشد چه مسکونی، اداری و یا .. باید مطابق ضوابط طراحی شود و سپس شخص طراح می بایست نقشه ها را مهر نماید. چنانچه آن دفتر نمای شما را طراحی کرده باشد ولی پروانه ی طراحی معماری نداشته باشد لازم است شما به دفاتری که دارای مهر و پروانه هستند مراجعه و هزینه های لازم را دوباره پرداخت کنید تا بتوانید تاییدیه ی نما را از سازمان های مربوطه بگیرید. گاهی اوقات تعدادی دفاتر به دلیل اینکه صلاحیت لازم برای طراحی نما را (پروانه نظام مهندسی و مهر معماری)ندارند نقشه ها را به دفاتر دارای پروانه میدهند تا مهر شود و این باعث ایجاد دلالی می شود.

نهایتا بهتر است از همان ابتدای پروژه به جای این همه مشکلات و واسطه گری ها در انتخاب اولیه ی خود دقت کنید و دفاتری که دارای تخصص لازم است را انتخاب کنید تا در زمان و هزینه های خود صرفه جویی نمایید.