ایده های طراحی دکوراسیون رستوران

ایده های طراحی دکوراسیون رستوران

ایده های طراحی دکوراسیون رستوران

برای شلوغ شدن و پر جمعیت شدن رستوران، شما مجبور هستید نه تنها غذا و خدمات خوب، بلکه یک فضای غذاخوری منحصر به فرد برای افزایش رضایت مشتری فراهم کنید. چه خودتان طراحی داخلی رستوران خود را برعهده دارید، چه مشاور می گیرید یا شرکتی همانند طراحی دکوراسیون اصفهان را برای طراحی و ساخت رستوران جدید خود یا بازسازی رستوران فعلی خود استخدام می کنید، همگی نیازمند پیش زمینه ها و برنامه هایی هستند. بیایید در مورد ایده های طراحی دکوراسیون‌ رستوران و اینکه چگونه می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید صحبت کنیم، پس در این‌ مقاله همراه ما باشید.

1- این کار ها‌ را قبل از شروع انجام دهید

  • قبل از انجام هر کاری، راحتی مهمانان خود را در نظر بگیرید. چند نفر در یک زمان در منطقه غذاخوری خود می خواهید؟ می خواهید وقتی آنها آنجا هستند چه احساسی داشته باشند؟
  • وظیفه دیگر قبل از شروع طراحی دکوراسیون رستوران این است که تصمیم بگیرید که چند مکان را در رستوران خود می خواهید، همانند اتاق غذاخوری اصلی، اتاق غذاخوری خصوصی، محل ورود و انتظار، ایستگاه های سرور و … .
  • تعیین کنید که چه نوع رستورانی دارید؟ آیا این یکی از رستوران های عالی و با کلاس است که اکنون مد شده اند؟ یا آیا این یک ناهار خوری خوب یا یک مفهوم منحصر به فرد کاملاً خاص شما خواهد بود؟
  • شما می خواهید مشتری های شما در درب شما قدم بزنند و با مناظر و صداهای متناسب با نوع رستوران شما روبرو شوند. هنگام طراحی یا طراحی مجدد فضای خود، موضوع رستوران خود را در نظر بگیرید.
  • هنگامی که روی ایده خود کار می کنید، به یاد داشته باشید که ظاهر و حس رستوران خود را با مارک تجاری خود مطابقت دهید. مشتریان شما این دو را به هم گره می زنند بنابراین مهم است که فضای داخلی، بسته بندی، منو، تبلیغات، وب سایت و حتی نمای بیرونی شما به خوبی با هم ترکیب شوند.

2- رنگ متناسب‌ را انتخاب کنید

رنگ می تواند موضوع رستوران شما را منعکس کند. وقتی به رنگ توجه می کنید رضایت مشتری دوباره نشان داده می شود. از آنجا که درک رنگ به احساسات مرتبط است؟ رنگ در خوشبختی مشتریان شما نقش دارد. رستوران های فست فود اغلب قرمز و زرد هستند زیرا تحقیقات نشان می دهد این رنگ ها اشتها را تحریک می کنند. گرچه آبی ممکن است رنگی غیرقابل اشتها باشد اما بسیاری از مراکز غذاخوری خوب از رنگ آبی استفاده می کنند زیرا اثر آرام بخشی دارد و باعث می شود غذاخوری ها احساس راحتی و رضایت داشته باشند. رنگ آبی همچنین این توانایی را دارد که مردم احساس کنند زمان با سرعت بیشتری می گذرد، بنابراین غذاخوری ها در زمان طولانی پخت و پز که معمولاً صرف ناهار خوری است بسیار ناامید نخواهند شد.

ایده های طراحی دکوراسیون رستوران

3- نورپردازی تأثیر عمیقی دارد

بسته به موضوع رستوران و احساساتی که می خواهید ایجاد کنید، قطعاً نور می تواند تأثیر زیادی بگذارد. نور طبیعی اغلب راهی است که باید طی شود. پنجره های بزرگ را راهی برای ایجاد احساس بازتر به رستوران خود در نظر بگیرید. نور خورشید علاوه بر لذت بصری، از نظر روانشناختی بر افراد تأثیر می گذارد و بر سلامتی نیز تأثیر می گذارد. نور طبیعی خورشید نه تنها روشنایی را تأمین می کند بلکه از نظر روانی و جسمی برای انسان سودمند است، بنابراین احساس غذا خوردن در رستوران شما بهتر خواهد بود. نورپردازی به فضای رستوران شما کمک زیادی می کند. برای ایجاد احساس گرم می توانید از روشنایی الکتریکی زرد یا طلایی، شومینه یا شمع استفاده کنید. نورپردازی همچنین می تواند در فضاهای کوچکتر احساس صمیمیت ایجاد کند. در فضاهای بزرگ بسته به مفهوم رستوران خود، از لوسترها یا نورپردازی مدرن استفاده کنید.

4- طراحی فضا

اگر رستوران شما میز دارد، آنها را خیلی نزدیک هم قرار ندهید. فضای خود را به حداکثر برسانید اما اطمینان حاصل کنید که غذاخوری های شما با چیدمان شما راحت خواهند بود. برخی از رستوران ها از اتاقی پر از میز دور شده و از طرح های صندلی دیگری استفاده می کنند. شما و طراح خود باید قبل از انجام هرگونه ساخت و ساز، فضا و طرح را تنظیم کنید.

5- خلاقیت با نوع و محل قرارگیری مبلمان

هنگام طراحی مبلمان، اندازه و شکل رستوران خود را در نظر بگیرید. همچنین می خواهید لوازم جانبی خود را از نقاشی های روی دیوار تا قطعه وسط میز با دقت برنامه ریزی کنید. فضا و چیدمان مبلمان در بحث طراحی بسیار مهم است که طراحی داخلی اصفهان به خوبی از عهده آن بر می آید و نتیجه ای رضایت بخش برای شما به ارمغان می آورد.