طراحی داخلی فضاهای کوچک

امروزه با بیشتر شدن ارزش ملک و پایین آمدن توان خرید مردم میل به آپارتمان نشینی و نهایتا آپارتمان های کوچک بیشتر شده است.

اکثر آپارتمان ها دارای فضاهای کوچک می باشند.گروه معماری طرح نو در نظر دارد شما را با اصولی که منجر به بزرگتر جلوه دهده شدن فضاهای شما می شود آشنا خواهد ساخت تا بتوانید علاوه بر امکان بهره گیری بیشتر از فضا، ابعاد آن نیز بزرگتر به چشم آید.

اولین قدم درک مقیاس فضاست.فضاهایی که کوچک هستند باید متناسب با آن ها مبلمان هایی با مقیاس کوچکتر در آن استفاده شود.

برای خرید مبلمان و وسایل باید سعی شود تا از وسایلی با طرح های ساده تر به همراه رنگ های خنثی استفاده شود زیرا استفاده از رنگ های تیره  و یا طرح های شلوغ و همچنین حجم ها ی پیچیده حس محصوریت فضاها را بیش از پیش تقویت می کند.

این دوری از حس محصوریت بیش از حد در انتخاب تمامی وسایل باید رعایت گردد حتی در مبلمان ها به گونه ای که استفاده از مبلمان های بدون دسته نیز فضاها را بازتر نشان می دهد.

وسایل چند منظوره

برای اتاق خواب ها نیز باید از تخت هایی با سایز کوچک استفاده شود .فضاهای زیر تخت را می توان به گونه ای تعبیه کرد تا بتواند حالت کشویی و کمد خور داشته باشد و تعداد زیادی از وسایل غیر ضروری در آن جای داده شود.

گونه ای از تخت خواب های اتاق های کودک نیز به همراه میز تحریر است که می توان از زیر این تخت ها برای میز تحریر نیز استفاده کرد.

گاهی مبلمان ها در کناده های خود دارای شلف هایی هستند که برای ما نقش کتابخانه را می توانند داشته باشند تا با استفاده از آن ها از خرید کتابخانه های جدا جلوگیری شود تا این موضوع یتواند به خلوت تر چیده شدن فضاها بیانجامد.

جهت دیدن نمونه پروژه های طراحی داخلی اصفهان کلیک کنید .

یکی از موثرترین و پرکاربرد ترین فضاها در خانه آشپزخانه می باشد. آشپزخانه ها اگر با رنگ روشن کار شود به بزرگتر جلوه داده شدن فضاها کمک شایانی خواهد کرد. استفاده از رنگ های روشن چه برای کابینت ها باشد و چه برای رنگ کاغذ دیواری ها، میتواند کمک شایانی در افزایش ابعاد فضایی داشته باشد. استفاده از کاغذ دیواری هایی با الگو های راه دار در افزایش ارتفاع فضاهای کوتاه و راه دار افقی در عریض تر شده فضاهای کوچک نقش عمده ای را خواهد داشت.

گروه معماری و ساخت طرح نو بابهره گیری از طراحان داخلی و مجریان با سابقه توانسته در زمینه های طراحی داخلی و ساخت فضاهای باکیفیت به گونه ای عمل کند تا رضایت کارفرمایان گرامی را به نحو احسن تامین کند.

نویسنده : طراحی دکوراسیون داخلی منزل اصفهان