کاربرد بتن اکسپوز در طراحی داخلی

مقدمه
بتن از زمان های دور به عنوان فونداسیون برای ساخت ساختمان ها مورد استفاده قرار میگرفته است . بتن به دلیل دوام و مقاومت بالا وهمچنین مقرون به صرفه بودن برای پایه ریزی انواع ساختمان ها به کار می رود.
امروزه بتن برای طراحی فضاهای داخلی نیز مورد استفاده قرارمی گیرد که زیبایی و کارایی منحصربه فردی دارد.

شرکت های زیادی در شهر اصفهان مشغول به فعالیت هستند که انواع پرژه ها را در زمینه ی طراحی داخلی اصفهان انجام می دهند .
بتن چیست؟
بتن درمعنای وسیع به هرماده ای یا ترکیبی که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل می شود بتن می گوییم.
بتن ازانواع سیمان،پوزولان ها،گوگرد،سرباره کوره ها،پلیمرهاو….تشکیل می شود.درساخت بتن ممکن است از: بخارآب،حرارت،خلأ،اتوکلاو،متراکم کننده های مختلف وفشارهای های هیدرولیکی استفاده شود.ویژگی اصلی بتن ارزان و در دسترس بودن مواد اولیه آن است که مورد استقبال مصرف کنندگان قرار می گیرد.
تعریفی از بتن اکسپوز

بتن اکسپوز بتن هایی هستند که بلند مدت نما بوده اند و سطح بتن سطح نهایی کار می باشد که برای هر چه زیباتر به نظر رسیدن آن ها باید به صورت صاف و صیقل کار شود.

استفاده ازبتن در طراحی داخلی ساختمان
در دکوراسیون داخلی شاید متریال بتن به عنوان اولین گزینه برای طراحی فضایی گرم ودنج نباشد ولی از زیبایی و جذابیت بتن نمی شود چشم پوشی کرد.

امکان استفاده از بتن صیقل داده شده به عنوان دیوار یا یک بافت تزیینی، پوششی برای سقف یاکف، حجمی هندسی ومدولار و…درفضاهای داخلی است.بتن دارای ایستایی ومقاومت رطوبتی بالا قالب گیری می شود و می توان قسمت های مختلف خانه را با استفاده ازبتن به شکلی ویژه طراحی کرد.طراحی فضاهای داخلی از سبک مدرن وفوق مدرن تا طرح های الکتیک وصنعتی همگی با استفاده از بتن اکسپوز صورت می گیرد.

اگر شما نیز به دنبال فضایی متفاوت و تاکیدی در طراحی منزل خود هستید می توانید از دیواری های بتنی استفاده کنید. نمونه هایی از فضاهای طراحی شده بابتن را بررسی می کنیم:
در تصویر زیر یک اتاق خواب با استفاده از ستون های بتنی طراحی شده که دربین ستون ها از دیوار پوش سه بعدی استفاده شده است که ظاهری بسیار شیک و لوکس ایجاد کرده است، که زیبایی خاص و متفاوتی ایجاد کرده است.

این طبیعی است که فکر کنیم استفاده از دیوار بتنی در طراحی داخلی باعث می شود فضای ما سرد و بی روح جلوه دهد، ما می توانیم با استفاده از بتن خام با بافتی که انگار روی آن برس کشیده شده وت رکیب با نور زرد-قهوه ای لامپ ها حسی بسیار گرم را ازبافت خود نشان داد. به صورت کلی استفاده از بتن اکسپوز در طراحی داخلی سبب می شود سبک خانه های ما بیشتر به مینیمال و صنعتی نزدیک شود.

این کارها با حفظ مینمال و کمینه گرایی انجام شده است، استفاده از چوب نیز به میزان زیادی در کنارب تن می تواند فضایی گرم ، دنج و  دکوراسیون را لوکس و مدرن نشان دهد.
همچنین می توانیم برای ساخت عناصر داخلی نیز از بتن اکسپوز استفاده کنیم. در تصویر زیر ساخت میز کانتر را با استفاده از بتن می بینیم.

گروه معماری طرح نو از بهترین شرکت های معماری و طراحی داخلی در اصفهان می باشد که با در نظر گرفتن بهترین طرح ها و ایده ها می تواند به زیبا تر شدن فضاهای داخلی منازل و فروشگاه های شما کمک کند.