طراحی نما خیابان مشتاق دوم

مکان: خیابان مشتاق دوم – خیابان مهر

طراح: گروه معماری طرح نو

کارفرما: خانم پور رحیم

متراژ زمین:  250 متر مربع

مسکن همواره برای انسان تاثیری بیشتر از پناهگاه و سرپناه داشته است و طراحی هر نمایی که چهره ی آن خانه را نشان می دهد و بیشترین تاثیر را نه تنها بر استفاده کنندگان از فضای آن خانه بلکه بر اطرافیان نیز  می گذارد.

هر نمایی که طراحی و ساخته می شود فرهنگ و شیوه ی ساکنان آن خانه را به نمایش در خواهد آورد. با توجه به اینکه انسانها خصوصیات منحصر به فردی را دارند، نیازهای متفاوتی نیز می طلبند و فضایی که برای آن ها طراحی می شود باید پاسخگوی نیازهای آن ها باشد.

طراحی این نما با در نظر گرفتن نیاز ساکنین آن و در زمینی به متراژ 250 متر مربع با ارتفاع سه طبقه در خیابان مشتاق دوم قرار داشته طراحی شده.

در طراحی این نما سعی بر آن بوده است که ساختمان از یکنواختی دور شود و کوتاه به نظر نیاید.

از موارد مهمی که معماران همیشه با آن سروکار دارند طراحی بر اساس ضوابط شهر اصفهان و گرفتن تاییدیه از شهرداری و مراجع مربوطه بوده است که گروه معماری طرح نو در این امر نیز موفق بوده است.

استفاده از آجر در این نما طبق ضوابط شهرداری در این پروژه به میزان 60% می باشد تا علاوه بر رعایت قوانین شهرداری با آب و هوای این شهر زیبا متناسب باشد.

این طراحی جز بهترین طراحی نما اصفهان می باشد می توانید نمونه های دیگر طراحی نما در شهر اصفهان را با کیلیک روی آن ،مشاهده کنید .