نکاتی مهم در طراحی سرویس بهداشتی

اصول مهم طراحی سرویس بهداشتی

حمام و توالت دو عنصر بسیارمهم در طراحی خانه ها می باشد که باید با استانداردترین حالت ممکن طراحی شود.در قدیم در اکثر خانه ها حمام وجود نداشت و درواقع حمام جزء فضاهای اعیانی بود اما امروزه این فضا جزء فضاهای جدایی ناپذیر در طراحی می باشد. در این محتوا قصد داریم درباره نکاتی مهم در طراحی سرویس بهداشتی، توضیح دهیم.

طراحی حمام

طراحی حمام به سبک کلاسیک

برای طراحی حمام و سرویس های بهداشتی مهمترین نکته ای که باید مدنظر داشت استفاده از کفپوش های مناسب است که علاوه بر زیبایی فضا از خطرات احتمالی آن جلوگیری خواهد کرد.

طراحی حمام

سرامیک های لعابدار در حمام

از پرکاربردترین کفپوش ها در حمام کفپوش های سرامیکی می باشد که هم در برار نفوذ آب مقاوم است و هم طرح و رنگ های متفاوتی دارد.سرامیک های شیبدار لعابی گزینه مناسبی جهت کفپوش های حمام و سرویس بهداشتی است.توصیه گروه معماری طرح نو استفاده از سرامیک هایی با تایل های کوچک می باشد که علاوه بر زیبایی آن شیب حمام را کمتر نشان می دهد.

استفاده از سرامیک های برجسته

استفاده از سرامیک های برجسته نیز جهت جلوگیری از لیز خوردن در حمام گزینه ی مناسبی در طراحی خواهد بود.

رنگ در سرویس های بهداشتی

نکاتی مهم در طراحی سرویس بهداشتی، انتخاب ترکیب رنگ مناسب در این مکان است. استفاده مناسب از رنگ در طراحی فضا تاثیر به سزایی در کیفیت  فضای حمام خواهد داشت.

رنگ بندی در سرویس بهداشتی

رنگ بندی در سرویس بهداشتی

توصیه ی گروه معماری طرح نو برای حمام هایی با فضاهای کوچک استفاده از رنگ های روشن است تا در بزرگتر جلوه دادن فضای حمام کمک بسزایی داشته باشد.بهتر است برای دکوراسیون اینگونه فضاها از رنگ های روشن استفاده کنیم زیرا اینگونه فضاها به دلیل رطوبت و نمناک بودن مستعد باکتری ها و میکرب ها می باشد و با در نظر گرفتن رنگ های روشن کثیفی ها زودتر نمایان می شوند و در نتیجه زودتر تمیز خواهند شد.

 رنگ های روشن در سرویس بهداشتی

استفاده از رنگ های روشن در سرویس بهداشتی

در انتخاب رنگ برای سرویس بهداشتی و حمام اولین نکته توجه به علایق شخصی ساکنان است و گزینه ی بعدی انطباق سلایق خود با اصول طراحی دکوراسیون حمام می باشد.

رنگ بندی در فضاهای بهداشتی

رنگ بندی در فضاهای بهداشتی

تهویه در سرویس های بهداشتی

با توجه به مرطوب بودن و امکان رشد باکتری ها و میکرب ها در فضاهای تاریک و نمناک از مسائل مهم داشتن تهویه ی مناسب و نور مناسب در فضای حمام می باشد.در نظر گرفتن بازشویی هرچند کوچک در طراحی فضاهای حمام به نظافت این فضا کمک شایانی خواهد کرد.

طراحی حمام

ایجاد بازشو برای حمام

ایمنی در حمام

برای جلوگیری از خطرات احتمالی در فضاهای بهداشتی مانند حمام و توالت در نظر گرفتن نکات زیر الزامی خواهد بود.

۱) اطمینان از عایق بودن تمامی سیم ها در حمام و استفاده از پریزهایی با درپوش و محافظ

۲)استفاده از مواد شوینده ی غیر قابل احتراق در حمام و موادی که کمترین آسیب را در شستشوی حمام خواهد رسانید.

طراحی حمام و سرویس بهداشتی جزئی از طراحی دکوراسیون داخلی می باشد ،که یکی از بهترین طراحان در طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان گروه معماری طرح نو می باشد .نمونه کار های طراحی داخلی اصفهان ما را ببینید و خودتان انتخاب کنید.