طراحی و اجرای محوط سازی باغ

موضوع : طراحی و اجرای محوطه

کاربری: باغ ویلا

متراژ: 4000 متر مربع

مکان: اصفهان- کبوتر آباد

کارفرما: جناب آقای داستانپور

وضعیت: در حال اجرا

امروزه مردم برای رهایی از مشکلات و گرفتاری های شهری به دنبال فضایی برای آخر هفته های خود میگردند تا بتوانند زمانی را در کنار خانواده و دوستان خود بگذرانند. چه زیبا که این تعطیلات آخر هفته در باغی به این زیبایی و با چنین آب و هوایی سپری شود.

این باغ در منطقه ی کبوترآباد اصفهان واقع می باشد که متراژ کلی این زمین 4000 متر مربع می باشد.

 وضع موجود این زمین دارای یک ساخت به مساحت 140 متر مربع و یک استخر می باشد که این دو مورد تنها تغییراتی مانند کاشی کاری استخر و نماکاری ساخت انجام می شود و به قوت خود باقی خواهند ماند.

موارد طراحی این باغ شامل در نظر گرفتن زمین والیبال، رینگ دوچرخه، ، آلاچیق روی آب ،باغچه ژاپنی ، آتشکده و نشیمن و …می باشد.

در تصاویر زیر به بررسی وضع موجود این باغ خواهیم پرداخت.

در گالری زیر می توانید تصاویر طراحی شده ی این باغ را ملاحظه فرمایید.

در طراحی این محوطه شاهد ترکیب همگون استخر،آلاچیق، فضای سبز، آبنما و زمین والیبال هستیم و گویی هر جزء درست سر جای خود قرار گرفته اند.

گروه معماری طرح نو یک راه میانبر با متریال مشخص در نظر گرفته است که نتیجه آن اتصال ویلا به آلاچیق با پیاده روی کمتر است.در محوطه سازی کنار استخر از بلوک های شیشه ای استفاده شده تا به شگفت انگیز تر شدن فضای خارجی کمک زیادی کرده است.

استفاده از لامپ های حبابی نوری تصاویر زیبایی را در شب خلق کرده است.

در طراحی زمین والیبال اختلاف سطحی یک متری در نظر گرفته شده تا با کشیدن فنس حس بسته شدن باغ به نظر نیاید و به کیفیت دید داخل باغ کمک فراوانی کرده است.

در قسمت فضای سن اختلاف سطح 60 سانتی در نظر گرفته شده که فضا را بسیار شکیل نشان داده است.

در دیواره ی استخر آبنما تعبیه شده تا در هنگام باز شدن آب استخر برای آبنما نیز استفاده شود و زیبایی محیط را چند برابر کند.

برای دیددن نمونه کارهای طراحی باغ اصفهان اینجا کیلیک کنید.