طراحی آشپزخانه ی مدرن

طراحی تخصصی آشپزخانه

پیشنهاد ما برای طراحی یک آشپزخانه با طرحی به روز برای شما این است که به جای آنکه به دنبال تصاویر متنوع از سایتها باشید (که البته با مقیاس فضای شما در یک اشل نمیباشد) و یا اینکه وقتتان را در فروشگاههای سطح شهربه دنبال پیدا کردن طرحی نو برای آشپزخانه تان سپری کنید شما را دعوت به مطالعه ای مختصر و مفید در مقاله پیش رو کنیم تا بتوانید در انتخاب طرح و رنگ و حجم کابینت آشپزخانه خود آسانتر به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

شما و بهتر است بگوییم عموم مردم آشپزخانه را قلب اصلی و چهره باطنی یک ساختمان می دانند و این امر مصداق بارزتری در کشور ما و اختصاصا نزد خانم های ایرانی دارد.

قطعا شما به دنبال طرح های جدید و به روز هستید که البته باید روابط منطقی فضا را نیز مد نظر قرار دهید و قبل از هرگونه طراحی برای اشپزخانه خود کاربری واقعی ان را به صورت صحیح درک نمایید.

درسالهای گذشته در کشور ما اشپزخانه فقط به منظور پخت و پز و شستشوی ظروف شناخته شده بوده که این فضا در عموم کشورهای جهان فضای جهت پخت و پز و همچنین سرو غذا نیزمورد استفاده قرار میگیرد.

مد نظر ما این است که تعدادی از اصول در طراحی اشپزخانه را به شما ارایه دهیم.

1.سقف:

سقف هر فضا بیانگر روابط و کاربری آن می باشد که آشپزخانه نیزاز این امر مستثنا نمی باشد و شما نیز می توانید با استفاده از رنگ و حجم های مناسب این قلب پر تلاطم منزل خود را تعریف شده نمایش دهید . سقف های استفاده شده در آشپزخانه را می توان با مصالحی مانند کناف یا تایل های گچی و یا اینکه ورق های پلی اورتان و یا چوب استفاده کنید. لازم به ذکر است استفاده از کلیه ی این متریال ها باید به گونه ای طراحی شده باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای ساکنین باشد . از جمله در نظر گرفتن منبع های نوری که در سقف  ها و یا بالای کابینت ها و همچنین در بالای میز غذا خوری استفاده می شود.

2.دیوار: در دیوارهای جانبی اشپزخانه های کوچک میتوان از یونیت های  افقی با عرض کم فضا را  کشیده تر و  بزرگتر نمایش داد و همچنین در دیوارهای کوتاه نیز در ساختمان های با ارتفاع سقف کم نیز با یونیت های عمودی و بلند تر نسبت به ابعاد استاندارد ان فضا را بلندتر و با وقار تر جلوه داد . استفاده از یونیت های کابینت با رنگ های روشن و یا تیره بر طبق اصول زیبایی شناسی رنگ ها نیز می تواند کمک به سزایی در فضای آشپزخانه بکند.

3.حجم سازیها:

در اشپزخانه های با ابعاد کوچک و در اپارتمان های کوچک امروزی استفاده از فرم های متنوع و شلوغ باعث اشفتگی در فضاو کوچکتر نمایش دادن آن میشود . مانند تصویر زیر که به دلیل عدم طراحی مناسب آشپزخانه ای بسیار شلوغ و آشفته را بوجود آورده است.

جهت دیدن نمونه پروژه های طراحی کابینت آشپزخانه اصفهان طرح نو کلیک کنید.