استفاده از قوانین فنگ شویی در قلب خانه(آشپزخانه)

اگر بخواهیم فنگ شویی را به طور مختصر تعریف کنیم باید بگوییم که پیدا کردن چیدمان و دکوراسیون مناسب در فضاهای مختلف انواع کاربری ها از جمله مسکونی یا تجاری یا اداری و.. تا فضایی که بر اساس اصول فنگ شویی چیدمان شده است بتواند انرژی مثبت را روی افراد استفاده کننده از آن داشته باشد.

همانگونه که می دانید آشپزخانه به عنوان یکی از فضاهای مهم در خانه بهتر است با اصول فنگ شویی هماهنگ شود.حتما می پرسید چگونه؟

با گروه معماری طرح نو همراه باشید تا با هم به بررسی چگونگی رعایت اصول فنگ شویی در آشپزخانه بپردازیم.

قوانین و اصول فنگ شویی بر پایه ی نظافت و ایمنی فضا

یکی از اولین اصول در طراحی دکوراسیون خانه نظم دهی و طبقه بندی وسایل مورد استفاده در فضای آشپزخانه می باشد.دور نگه داشتن آشپزخانه از شلوغی و بهم ریختگی و اینکه بعد از انجام هر کاری در آشپزخانه این فضا  تمیز و مرتب نگهداشته شود بسیار اهمیت دارد.

تمامی وسایل باید در جای خود قرار بگیرند.حتی در فضاهای داخل کابینت نیز تمامی وسایل می بایست مرتب و با نظم باشند.

از دومین اصل فنگ شویی غافل نشوید.

نورپردازی که از دومین اصل در فنگ شویی است می گوید استفاده از نور های مناسب در فضاهای داخلی از جمله آشپزخانه مانع از افسردگی و همجنین جلوگیری از خستگی می شود.بنابراین بهتر است فضای آشپزخانه به گونه ای طراحی شود که بتواند بیشترین بهره را از نور طبیعی ببرد.

اگر آشپزخانه شما در مکانی به دور از نور طبیعی قرار گرفته است می توانید با کمک  گرفتن از نورهای مصنوعی فضای آشپزخانه را روشن کنید.

گروه معماری طرح نو نمونه کارهای بسیاری در زمینه طراحی داخلی اصفهان با نورپردازی های فوق العاده انجام داده است که می توانید در این وب سایت مشاهده کنید .

استفاده از رنگ های مناسب در محیط

رنگ ها یکی از مهمترین عناصر در جهت تولید انرژی مثبت در فضا می باشد . استفاده از رنگ های روشن میتواند ما را در دستیابی به این اصل کمک کند . رنگ های تیره علاوه بر سنگینی در فضا انرژی منفی در دکوراسیون ایجاد خواهند کرد. بنابراین در طراحی داخلی آشپزخانه سعی کنید در صورت امکان از رنگ های تیره استفاده نکنید.

جایگیری مناسب وسایل در مکان

بر اساس اصول فنگ شویی آب و آتش نباید در ارتباط نزدیک با هم قرار داشته باشند به طور نمونه قرار گیری سینک آشپزخانه و اجاق گاز مناسب نیست. زیرا قرار گیری این دو در کنار هم بر اساس این اصول تنش زا می باشد.

برای حل این مشکل شما میتوانید از صفحات چوبی کابینت در بین سینک و اجاق گاز استفاده کنید.

نمونه های بسیاری را برای شما دوستان قرار داده ایم که می توانید طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان توسط گروه معماری طرح نو را مشاهده کنید .